مشخصات گوشی HTC U 11

HTC U 11

امروز شرکت تایوانی اچ تی سی یکی از پرچمداران خود یعنی گوشی HTC U 11 را معرفی کرد. شاید خیلی ها بر این باور بودند که شرکت اچ تی سی گوشی HTC U Ultra را بعنوان پرچمدار امسال خود معرفی کرده است، اما اچ تی سی با تکنولوژی جدیدی که برای اولین بار در گوشی ها استفاده شده است پرچمدار جدید خود را از همان خانواده ی U طی مراسمی در شهر تایوان معرفی کرد. در ادامه به بررسی این گوشی می پردازیم.

سخت افزار گوشی HTC U 11

HTC U 11

اچ تی سی برای پرچمدار جدید خود پردازنده‌ی Snapdragon 835 کوالکام که از فناوری شارژ سریع هم پشتیبانی میکند را انتخاب کرده است، اچ تی سی برای این گوشی حافظه ی رم 6 و 4گیگابایتی را انتخاب کرده است که در کنار حافظه ی ذخیره سازی 64 و یا 128 گیگابایتی میتواند خیلی از نیازهای کاربرانی که از برنامه های سنگین استفاده میکنند را برطرف سازد.

طراحی و ساخت گوشی HTC U 11

HTC U 11

اچ تی سی برای گوشی پرچمدار خود بدنه ی تماما شیشه را در نظر گرفته است که در کنار دور فلزی که دارد حس خوبی را هنگام دست گرفتن گوشی به کاربران انتقال میکند، اچ تی سی یو 11 دارای نمایشگر 5.5 اینچ با پوشش گوریلا گلس پنج است، همچنین در این گوشی چهار میکروفن برای ضبط صدا سه بعدی تعبیه شده است. اچ‌تی‌سی همچنین پرچم‌دار امسال خود را ضد آب و ضد گرد و غبار کرده است و برای آن نیز موفق به کسب استاندارد IP67 شده است.

شرکت اچ تی سی ادعا میکند که Htc u 11 از نظر صدا گوشی حتی از سری Htc one هم صدای فراگیر و رساتری دارد، اچ تی سی یو 11 از صدای فراگیر BoomSound در کنار دو اسپیکر در بالا و پایین این گوشی بهره میبرد.

این شرکت مانند دیگر شرکت ها جک 3.5 را از پرچمدار خود حذف کرده است و از USB-C استفاده کرده است،  البته در جعبه این گوشی یک آداپتور تبدیل جک 3.5 به USB-C که از DAC پشتیبانی میکند تعبیه شده است.

دوربین گوشی HTC U 11

HTC U 11

شاید یکی از نقاط قوت این گوشی دوربین آن باشد بطوری که هنگام رونمایی دوربین 12 مگاپیکسلی این گوشی از مرجع DxOMark موفق به دریافت نمره‌ی ۹۰ شده است، اچ‌تی‌سی در HTC U11 از حسگر ۱۲ مگاپیکسل در پشت بهره برده که سایز پیکسل‌های آن ۱.۴ میکرومتر است و لرزش‌گیر اپتیکال دارد.

این دوربین در کمتر از  ۰.۳ ثانیه روی سوژه فوکوس می‌کند و بازده‌ی عکاسی آن حتی در نور کم و محیط‌های با نور شدید پویا عالی بود. اچ تی سی یو 11 مانند اچ تی سی یو الترا دارای دوربین سلفی بهتری است. دوربین سلفی این گوشی 16 مگاپیکسل است و دارای فناوری Ultra Pixel Low Light برای افزایش کیفیت عکاسی در نور کم است که نشان میدهد شما میتوانید کامل روی دوربین این گوشی حساب باز کنید.

فناوری اج سنس (Edge Sense) در گوشی HTC U 11

HTC U 11

همانطور که در بالا نیز گفته شد اچ تی سی فناوری جدیدی را به پرچمدار خود اضافه کرده است، فناوری که باعث میشود شما حتی در زیر آب هم که صفحه نمایش کمی ضعیف میشود با استفاده از این فناوری به راحتی بتوانید عکس بگیرید.

اما فناوری اج سنس چیست؟؟

اج‌سنس لبه‌های گوشی را به فشار حساس می‌کند و وقتی لبه‌های گوشی را فشار می‌دهید، دستور خاصی ارسال می‌شود که این دستور می‌تواند توسط خود شما تنظیم شود. فشار وارد به لبه‌ها می‌تواند به‌ دو صورت کوتاه یا طولانی انجام شود و هر کدام می‌توانند دستورات متفاوتی را انجام بدهند. مثلا می‌توانید تعریف کنید که با فشار کوتاه لبه‌ها، اپلیکیشن دوربین اجرا شود و اگر مدت زمان بیشتری فشار به لبه‌ها را حفظ کنید، تا فلش گوشی برایتان روشن شود یا اپلیکیشن و دستور خاص دیگری انجام شود. این قابلیت در اپلیکیشن‌های مختلف کار می‌کند و مثلا در دوربین با فشار کوتاه، شاتر دوربین فشرده و عکس گرفته می‌شود و در فشار طولانی، سوئیچ بین دوربین عقب و سلفی انجام می‌شود.

نگاه کلی به گوشی HTC U 11

HTC U 11

 

سیستم عامل

اندروید ۷.۱ (نوقا)

ابعاد صفحه

۵٫5 اینچ

حافظه داخلی

64/128 گیگابایت

باتری

لیتیوم یونی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر

سیم کارت

تک/دو سیم (سیم کارت نانو)

دوربین

۱۲ مگاپیکسل

ابعاد گوشی

7.9 × 75.9 × 153.9 میلی‌متر

وزن

169 گرم

شبکه ارتباطی

۴G

 

این گوشی قرار است تا ماه آینده در رنگهای نقره‌ای، مشکی، سفید، طلایی و آبی و با سخت افزار رم 6 در خاورمیانه و ایران توزیع میشود.

به امید فردایی روشن

منابع: HTC

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *