از جام جهانی باشگاه ها چه می دانید؟

از جام جهانی باشگاه ها چه می دانید؟ / ویکی ووک

جام جهانی باشگاه ها طرحی است که از طرف فیفا برای سال 2021 پیشنهاد شده است. این طرح جایگزینی برای جام باشگاه های جهان فعلی و نیز جام کنفدراسیون ها خواهد بود.

سهمیه قاره ها در جام جهانی باشگاه ها

24 تیم حاضر در جام جهانی باشگاه ها شامل

  •  12 تیم از قاره اروپا
  • 5 تیم از آمریکای جنوبی
  • 2 تیم از قاره آفریقا
  • 2 تیم از قاره آسیا
  • 2 تیم از آمریکای شمالی

اقیانوسیه نیم سهمیه (قهرمان باشگاه های اقیانوسیه برای حضور در رقابت ها باید به مصاف سهمیه پنجم آمریکای جنوبی برود)  یک تیم  قهرمان کشور میزبان خواهد بود.

 

از جام جهانی باشگاه ها چه می دانید؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

چگونه به راحتی سیگار را ترک کنیم؟ / ویکی ووکچگونه به راحتی سیگار را ترک کنیم؟

استعمال دخانیات به اشکال مختلف، برای بیش از پنج قرن، به یک عادت ناسالم تبدیل شده است؛ عادتی که ترک آن برای بسیاری از افراد دشوار است همچنین امروزه به خوبی ثابت شده است که…


نحوه رقابت تیم ها در جام جهانی باشگا ها

براساس فرمت جدید جام جهانی باشگاه ها   24 تیم در 8 گروه سه تیمی قرار می گیرند و تیم های برتر هر گروه به یک چهارم نهایی راه خواهند یافت. فیفا برای اینکه تیم های باشگاهی پیش از شروع لیگ های خود، دچار معضلاتی چون خستگی بازیکنان به سبب فشردگی بازی ها نشوند، مسابقات را به گونه ای طراحی کرده است که دو تیم فینالیست در نهایت تنها 5 بازی برگزار خواهند کرد و تیم های ناکام دور گروهی نیز با دو بازی، تورنمنت را ترک می کنند.

 

از جام جهانی باشگاه ها چه می دانید؟ / ویکی ووک

 

توجیه اقتصادی جام جهانی باشگاه ها

گردش مالی و سود اقتصادی این رقابت ها از هر حیث نسبت به جام جهانی، لیگ قهرمانان و جام ملت های اروپا بالاتر است. پیش بینی ها بر این است این تورنمنت، 3000 میلیون یورو سود مالی داشته باشد که بر اساس معیارهایی بین تیم ها تقسیم خواهد شد.  برای مثال در جام جهانی فوتبال، 64 بازی برگزار می شود و سود حاصل از بازی ها 5388 میلیون یورو خواهد بود که به ازای هر مسابقه 84 میلیون یورو می شود در حالی که در جام جهانی باشگاه های جدید، به ازای هر بازی شاهد سود 96.8 میلیون یورویی خواهیم بود.

 

از جام جهانی باشگاه ها چه می دانید؟ / ویکی ووک

 

منابع : ورزش 3 – طرفداری – ورزش 11


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *