درباره بازی های المپیک چه می دانید؟

در باره بازی های المپیک چه می دانید؟ / ویکی ووک

بازی های المپیک در حال حاضر مهم ترین و معتبرترین رویداد ورزشی جهان است که هر چهار سال یک بار به میزبانی یکی از کشورها برگزار می شود. اعتبار این بازی ها به حدی است که آرزوی ورزشکاران رشته های مختلف شرکت و مدال آوری در این بازی هاست .

تاریخچه بازی های المپیک

بازیهای المپیک در ابتدا  جشنی مذهبی بود که برای ادای احترام به زئوس (پادشاه خدایان یونان) در المپیا برگزار می‌شد. قدمت این بازی ها به  سال ۷۷۶ قبل از میلاد  می رسد. در آن زمان تنها مردان  آزاد که برده نبودند حق شرکت در مسابقه را داشتند. مسابقات المپیک آن قدر اهمیت داشت که از آن  به عنوان یک واحد برای اندازه‌گیری زمان استفاده می‌شد و  یک «المپیاد» بیانگر چهار سال ‌بود.

 

در باره بازی های المپیک چه می دانید؟ / ویکی ووک

 

بازی های المپیک در دوره جدید

زمانی که کورتیوس (باستان‌شناس آلمانی)  در دل تپه‌های المپیا پیشینه المپیک را یافت فکر احیای این بازی‌ها قوت گرفت . و  این «پیر بارون دوکوبرتن» فرانسوی بود که در سال ۱۸۸۹ در پاریس اساس بازی‌های جدید المپیک را بنا نهاد. و نهایتا در  سال۱۸۹۶ درآتن اولین دوره بازی های المپیک جدید  انجام شد . پس از آن هر چهارسال یک بار(  به جز سه دوره  و آن هم به دلیل جنگ جهانی اول و دوم ) این رویداد مهم تکرار شد.


شاید دوست داشته باشید

گیاه خیری و خواص آن / ویکی ووکگیاه خیری و خواص آن

گیاه خیری گیاهی است یکساله که شاخه های آن خوابیده و پوشیده از کرک می باشد. این گیاه دارای خواصی…

 

 


رشد بازی های المپیک

تعداد شرکت کنندگان در المپیک ۱۸۹۶ ، ۲۴۵ نفر بود این تعداد از ۱۵ کشور جهان در این رقابت ها حضور یافته بودند در حالی که در سال 2004 ، ۱٬۱۰۰ ورزشکار از ۲۰۲ کشور جهان در المپیک تابستانی  آتن حضور داشتند. همچنین در حال حاضر ۲۰۳ کشور در رقابت‌های المپیک شرکت می‌کنند که این رقم از ۱۹۳ کشوری که سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته بیشتر است .

 

در باره بازی های المپیک چه می دانید؟ / ویکی ووک

 

مراسم افتتاحیه بازی های المپیک

مراسم افتتاحیه با برافراشتن پرچم کشور میزبان و اجرای سرود ملی آن کشور شروع می‌شود. به طور سنتی یونان  به عنوان مبدأ بازی‌های المپیک، اولین کشور ی است که رژه می رود سپس  با ورود ورزشکار برجسته هر کشور که  پرچم آن کشور را در جلوی گروه ورزشکاران حمل می‌کند رژه ملت‌ها بر اساس حروف الفبای زبان اصلی کشور میزبان شروع می‌شود .  و ورزشکاران کشور میزبان، آخرین گروهی  هستند که رژه می‌روند.

مراسم پایانی بازی های المپیک

پس از اتمام تمامی مسابقات ورزشی مراسم پایانی برگزار می شود . در این مراسم حمل کنندگان پرچم  هر یک از کشورهای شرکت‌کننده در یک ردیف وارد ورزشگاه می‌شوند و در پشت سر  آن‌ها دیگر ورزشکاران بدون هیچ نشانه یا دسته‌بندی خاصی رژه می‌روند .

منابع : ویکی پدیا


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “درباره بازی های المپیک چه می دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *