تمرین و روش هایی برای افزایش تمرکز

تمرین و روش هایی برای افزایش تمرکز – ویکی ووک

با عرض سلام و ادب خدمت همه شما کاربران محترم ویکی ووک. امروز می خواهیم درباره روش هایی جهت افزایش تمرکز صحبت کنیم.

همان طور که می دانید همه ما برای بهتر انجام دادن کارهایمان در طول روز نیاز به تمرکز داریم. تمرکز، وابسته به توانایی مغز است و توسعه آن کار آسانی نیست.

اما هرچه تمرین مغزی بیشتری داشته باشید می توانید عملکرد بهتری را ارائه دهید بنابراین سعی کنید تمرینات را هر روز انجام دهید.

این را بدانید که تلاش در این راستا قطعا بی نتیجه نخواهد ماند. پس در ادامه با ما همراه باشید.

تمرین و روش هایی برای افزایش تمرکز – ویکی ووک

تمرینات خانگی برای افزایش تمرکز

تمرین 1: جهت افزایش تمرکز از 1 تا 100 بشمارید و وقتی این کار را انجام دادید از 100 به 1 شمارش را به طوری که این بار 3 عدد را حذف کنید، انجام دهید.

تمرین2: مجله یا کتابی را بردارید و تعداد کلمات را در یک پاراگراف بشمارید و سپس دوباره تعدا کلمات همان پاراگراف را بشمارید تا مطمئن شوید که درست شمردید.

از یک پاراگراف شروع کنید و تعداد پاراگراف ها را افزایش دهید اما دقت داشته باشید که شمارش را با چشم و بدون دخالت دست و به صورت ذهنی انجام دهید.

تمرین3: روی یک صندلی صاف بنشینید و سرتان را بالا و شانه هایتان را به عقب بکشید سپس بازوی دست راست خود را تا سطح شانه بالا ببرید و به سمت راست اشاره کنید.

سرتان را حرکت دهید و به انگشتتان نگاه خود را ثابت کنید.

موقع انجام این کار دست هایتان را بدون حرکت نگه دارید بار دیگر این تمرین را با دست چپ انجام دهید.

زمانی که بتوانید دست هایتان را بدون حرکت و ثابت نگه دارید، مدت زمان را افزایش دهید تا به 10 دقیقه برسد.

تمرین4: کلمه ای الهام بخش و یا صدای ساده ای را انتخاب کنید و در ذهن خود به آن فکر کنید و برای چند دقیقه در ذهنتان تکرار کنید. وقتی ذهنتان روی آن تمرکز کرد، 10 دقیقه بدون وقفه حرکت کنید.

تمرین5: سعی کنید حداقل 3 دقیقه افکارتان را سرکوب کنید با تمرین می توانید این کار را انجام دهید و کم کم زمان را افزایش دهید. این یکی از سخت ترین تمرین هاست سعی کنید بدون در نظر گرفتن و توجه کردن فکر در ذهن خود، برای دقایقی خالی بمانید.

تمرین و روش هایی برای افزایش تمرکز – ویکی ووک

تمرین6: لیوانی را پر از آب کنید و دست های خود را به طور مستقیم در مقابل خود قرار داده و با انگشت هایتان لیوان را بگیرید سپس با چشم ذهن و حواس خود را به روی شیشه متمرکز کنید.

در هنگام انجام این کار سعی کنید دستان خود را محکم نگه دارید طوری که هیچگونه حرکتی قابل ملاحظه نباشد. این کار را 1 دقیقه انجام دهید و سپس به 5 دقیقه افزایش دهید.

این تمرین را با یک بازو و سپس با دیگری نیز انجام دهید.

تمرین 7: روی یک صندلی راحت بشینید و ببینید که تا چه مدتی می توانید بمانید. این کار ابتدا آسان به نظر می رسد ولی سخت است اما تنها کاری که باید انجام دهید این است که همه ی تمرکزتان را روی نشستن بگذارید  و مطمعئن باشید که هیچگونه حرکت غیرارادی را انجام نمی دهید.

تمرین 8: روی یک صندلی راحت بنشینید به طوری که کمرتان صاف باشد. با یک انگشت سمت راست بینی خود را فشار دهید و نفس عمیق بکشید.

تا 10 بشمارید و نفس آرامی بکشید و از سوراخ سمت راست بینی به اندازه 10 بشمارید. این تمرین را با سمت دیگر بینی خود انجام دهید بهتر است حداقل 3بار تکرار شود.

تمرین 9: یک شی را مقابل خود بگذارید و روی آن تمرکز کنید. تا جایی که می توانید خیره به شی نگاه کنید و هنگامی ک ذهنتان به جاهای دیگر می رود افکاری که میاورد را با خود برسی کنید.

تمرین10: هنگامی که در تمرین ها مهارت لازم را پیدا کردید می توانید یک شکل هندسی کوچک حدود 1 سانتی متر ابعاد، مثل مربع، مثلث یا یک دایره بکشید و آن را رنگ کنید و به آن نگاه کنید و تمرکز کنید.

نگذارید افکار دیگری شما را تحت تاثیر قرار دهد و حواستان را پرت کند و فقط و فقط توجه خود را روی شکل متمرکز کنید.

در این تمرین چشمان خود را فشار ندهید و در نهایت سعی کنید تصویر را در ذهن خود تجسم کنید.

(اگر تصویر را فراموش کردید چشمانتان را حدود چند ثانیه باز کنید و شکل را نگاه کنید و دوباره چشم های خود را ببندید)

تمرین و روش هایی برای افزایش تمرکز – ویکی ووک

همچنین توجه داشته باشید که، نقاشی کردن و رنگ کردن برای قدرت تمرکز و حفظ آرامش مغز و ایجاد خلاقیت بسیار مناسب است.

تمام تمریناتی که برایتان گفتیم باعث افزایش تمرکز و بهبود عملکرد مغز شما می شود.

پس سعی کنید آنها را با دقت و تمرکز انجام دهید امیدوارم که این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

در صورت تمایل می توانید پست های زیر را مطالعه نمایید.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *