برای شروع یادگیری یک زبان برنامه نویسی چه باید کرد؟

یادگیری یک زبان برنامه نویسی – ویکی ووک

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده بیش از پیش از سیستم های دیجیتالی، امروزه یادگیری یک زبان برنامه نویسی برای علاقه مندان به این حوزه ها، بسیار مهم و کلیدی است. اما اینکه چگونه و با چه روشی برنامه نویسی را یاد بگیریم، خود مسئله ای مهم است. در ادامه به بیان نکات مهم برای یادگیری یک زبان برنامه نویسی میپردازم.

یکی از مشاغلی که این روزها پرطرفدار و پرکار است، شغل برنامه نویسی است. امروزه بسیاری از کسب و کارها در فضای دیجیتال پدید آمده و رونق گرفته اند. بسیاری از عملیات اداری توسط سامانه ها، وب سایت ها و اپلیکیشن ها انجام میشود.

حال اگر شما بخواهید نقش یکی از تولیدگنندگان این سامانه ها و اپلیکیشن ها را داشته باشید، باید برنامه نویس باشید.

یادگیری یک زبان برنامه نویسی – ویکی ووک

اگر میخواهید یادگیری یک زبان برنامه نویسی را شروع کنید و در خود توان برنامه نویس شدن را حس میکنید، راه های گوناگونی برای شروع فرایند یادگیری وجود دارد که گاهاً با هم متفاوت هستند.

در ادامه به چند نکته پیرامون یادگیری یک زبان برنامه نویسی اشاره میکنم و امیدوارم این نکات برای شما سودمند بوده و مفید واقع شوند.

 

منطق اولین شرط یادگیری یک زبان برنامه نویسی

سیستم های کامپیوتری تماماً مبتنی بر منطق هستند. تمام زبان های برنامه نویسی مبتنی بر اصول منطقی کار میکنند.

آنچه که شما باید به عنوان کسی که میخواهید وارد بازار برنامه نویسی بشوید بدانید این است که برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس خوب، منطق، تفکر، تحلیل و نظم میتواند شما را به یک برنامه نویس درجه یک و توانمند تبدیل کند.

یادگیری یک زبان برنامه نویسی مانند یادگیری یک زبان خارجی است.

شما میتوانید همزمان به چند زبان برنامه نویسی مسلط باشید.

هرچه نظم، توان فکری، توان منطقی و توان تحلیلی شما بیشتر باشد، شما میتوانید عمق و عرض بیشتری در دایره برنامه نویسی بدست آورید.

اگر اصول برنامه نویسی را خوب فرا بگیرید که بخش اعظم آن الگوریتم است، میتوانید به راحتی هر زبان برنامه نویسی که مدنظرتان است را یاد بگیرید.

یادگیری یک زبان برنامه نویسی – ویکی ووک

یادگیری و درک الگوریتم بخش مهم یادگیری یک زبان برنامه نویسی

به عنوان کسی که میخواهد برنامه نویس شود، باید با الگوریتم آشنا باشید. به این نکته توجه داشته باشید که اولین قسمت از یک فعالیت برنامه نویسی تولید الگوریتم است و بعد کدنویسی، که متأسفانه امروزه توسط بخشی از افرادی که در بازار برنامه نویسی فعالیت میکنند مورد توجه قرار نمیگیرد و این امر تبعات خود را در تولیدات و محصول نهایی آنان نشان میدهد.

به خاطر داشته باشید که بخش مهم برنامه نویسی توان فکری و کشف الگوریتم است. در غیر اینصورت نوشتن چند خط کد، برای انجام یک عملیات مشخص، به راحتی در فضای اینترنت دست یافتنی است.

آشنایی با ساختار و معماری یک برنامه، آشنایی با ساختار داده ها و آشنایی با اصول نگارش در برنامه نویسی میتواند نکات بعدی در یادگیری یک زبان برنامه نویسی باشد تا شما را تبدیل به یک برنامه نویس درجه یک کند.

یادگیری یک زبان برنامه نویسی – ویکی ووک

شما میتوانید برای کسب اطلاع و کمک به انتخاب یک زبان برنامه برنامه نویسی خوب، مطلب بهترین زبان برنامه نویسی سال 2018 را نیز مطالعه کنید.

در پست های آتی به بخش های دیگری حول موضوع برنامه نویس شدن خواهم پرداخت.

درانتها برای تمام افرادی که قصد ورود به بازار برنامه نویسی را دارند آرزوی موفقیت دارم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “برای شروع یادگیری یک زبان برنامه نویسی چه باید کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *