چگونه از برگ بیدی نگهداری کنیم؟

چگونه از برگ بیدی نگهداری کنیم؟ / ویکی ووک

در پست قبلی با گیاه دراسینا آشنا شدیم در این پست سعی خواهیم کرد در مورد نحوه نگهداری گیاه برگ بیدی مطالبی را با شما در میان بگذاریم. برگ بیدی گیاهی علفی و با برگ های زیبا از خانواده کاملیناسه است. با ما باشید تا نکاتی را در مورد نگهداری این گیاه با هم مرور کنیم.

نیازهای برگ بیدی

برگ بیدی  با نام علمی Tradescantia albiflora بومی  آمریکای جنوبی است  گیاهی با برگ های پهن و بدون دمبرگ شبیه تخم مرغ است.  از این گیاه می توان در سبدهای آویز استفاده کرد .

 

چگونه از برگ بیدی نگهداری کنیم؟ / ویکی ووک

 

برای این که از وجود این گیاه بهره ببرید لازم است نکات زیر را رعایت کنید

  • خاک – برگ بیدی نیاز به خاکی سبک دارد . مخلوط خاک باغچه و تورب و ماسه برای این کار کافی است .
  • نور – گلدان برگ بیدی را در نقاط سایه و روشن آپارتمان قرار دهید چون این گیاه از آفتاب شدید آسیب می بیند و نقاط سایه را ترجیح می دهد.
  • آبیاری – برگ بیدی گیاهی است که نیاز به آب دارد و گلدان خیس را ترجیح می دهد . در زمستان هفته ای یک بار و در تابستان هر هفته دو بارگلدان را آبیاری کنید .
  • تمیز کردن برگ ها – برای تمیز کردن از اسپری آب استفاده کنید . از به کار بردن مواد شیمیایی تمیز کننده بپرهیزید .
  • دما – برگ بیدی گیاهی است که با دمای بالا سازگاری دارد .این گیاه را درتابستان در 28 درجه نگهداری کنید . در زمستان نیز نباید دمای اتاق از 18 درجه کمتر شود.
  • رطوبت – محیط اطراف این گیاه را در تابستان هفته ای یک بار مه پاشی کنید. همچنین می توانید زیر گلدانی را پرآب کنید . البته به یادداشته باشید گلدان زهکش کافی داشته باشد و زیر گلدانی را با سنگریزه پر کنید .
  • تغذیه – در بهار و تابستان از کودهای مخصوص رشد به مقدار یک گرم در لیتر استفاده کنید . می توانید به صورت هفته ای گلدان را با این محلول آبیاری کنید.

شاید دوست داشته باشید

در مورد جاذبه های گردشگری مراکش چه می دانید؟ / ویکی ووکدر مورد جاذبه های گردشگری مراکش چه می دانید؟

 بر اساس آمار سال ۲۰۱۵ سازمان جهانی گردشگری مراکش با بیش از ده میلیون گردشگر دومین کشور قاره آفریقا از نظر تعداد توریست بوده است .این کشور آفریقایی نیز  یکی…

 


تکثیر برگ بیدی

 برای تکثیر این گیاه مشکل چندانی نخواهید داشت چون برگ بیدی به راحتی حتی در آب هم ریشه می دهد . برای این منظور قلمه هایی به طول پنج سانتی متر از گیاه تهیه کنید و در آب یا ماسه بگذارید تا ریشه بدهد سپس قلمه های ریشه دار را در یک گلدان بکارید و به مراقبت از آن بپردازید .

منابع : guide-to-houseplants


مسعود ناصرینویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *