چگونه از اشوریا نگهداری کنیم؟

چگونه از اشوریا نگهداری کنیم؟ / ویکی ووک

در پست قبلی با گیاه برگ بیدی آشنا شدیم در این پست سعی خواهیم کرد در مورد نحوه نگهداری گیاه اشوریا مطالبی را با شما در میان بگذاریم . اشوریا گیاهی برگی و گوشتی از خانواده کراسولاسه است. با ما باشید تا نکاتی را در مورد نگهداری این گیاه با هم مرور کنیم.

نیازهای اشوریا

اشوریا  با نام علمی Echeveria Gibbiflora  بومی  مکزیک است  گیاهی با برگ های ضخیم گوشتی و به رنگ ارغوانی است .  از این گیاه می توان در سبدهای کاشت استفاده کرد .

 

چگونه از اشوریا نگهداری کنیم؟ / ویکی ووک

 

برای این که از وجود این گیاه بهره ببرید لازم است نکات زیر را رعایت کنید

  • خاک – برگ بیدی نیاز به خاکی سبک دارد . مخلوط خاک باغچه و هوموس و ماسه برای این کار کافی است .
  • نور – گلدان برگ بیدی را در نقاط پرنورآپارتمان و حتی در زیر نور خورشید در هوای آزاد قرار دهید  چون این گیاه نیاز به نور زیاد برای رشد دارد.
  • آبیاری – اشوریا گیاهی است با نیاز آبی متوسط و باید در فاصله دو آبیاری پای گلدان خشک شود . در زمستان هفته ای یک بار و در تابستان هر هفته دو بارگلدان را آبیاری کنید .
  • تمیز کردن برگ ها – برای تمیز کردن از اسپری آب استفاده کنید . از به کار بردن مواد شیمیایی تمیز کننده بپرهیزید .
  • دما – اشوریا گیاهی است که با دمای بالا سازگاری دارد .این گیاه را درتابستان در 28 درجه نگهداری کنید . در زمستان نیز نباید دمای اتاق از 18 درجه کمتر شود.
  • رطوبت – محیط اطراف این گیاه را در تابستان هفته ای یک بار مه پاشی کنید. همچنین می توانید زیر گلدانی را پرآب کنید . البته به یادداشته باشید گلدان زهکش کافی داشته باشد و زیر گلدانی را با سنگریزه پر کنید .
  • تغذیه – در بهار و تابستان از کودهای مخصوص رشد به مقدار یک گرم در لیتر استفاده کنید . می توانید به صورت هفته ای گلدان را با این محلول آبیاری کنید .

شاید دوست داشته باشید

فیلم بیست و یک روز بعد – ویکی ووکفیلم بیست و یک روز بعد

فیلم بیست و یک روز بعد در سال ۱۳۹۵ به تهیه کنندگی محمدرضا شفاه و کارگردانی سید محمدرضا خردمندان ساخته و تولید شده است. این فیلم در ژانر…


تکثیر اشوریا

 

چگونه از اشوریا نگهداری کنیم؟ / ویکی ووک

 

  برای تکثیر این گیاه مشکل چندانی نخواهید داشت چون اشوریا به راحتی ریشه می دهد . برای این منظور از قلمه برگ اسفاده کنید. قلمه ها را در ماسه بگذارید تا ریشه بدهد سپس قلمه های ریشه دار را در یک گلدان بکارید و به مراقبت از آن بپردازید .

منابع : worldofsucculents


مسعود ناصرینویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *