چرا باید زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

متن کوتاه انگلیسی راه های احمقانه یادگیری زبان انگلیسی / ویکی ووک

انسانها از آغاز تا حال حاضر برای برقراری ارتباط با یکدیگر از ابزارهای متفاوتی بهره برده اند. در بین این ابزار، زبان تنها ساختاری است که می توان بوسیله آن پیچیده ترین مفاهیم را به شکلی ساده و کامل منتقل کرد. نکته مهم این است که مردم با زبان های مختلفی در دنیا با هم در ارتباط هستند و ممکن است این امر ارتباط بین جوامع را با مشکل مواجه کند. لذا وجود زبان مشترکی در همه دنیا برای برقراری ارتباط میان کشورها و جوامع ضروری است. در قرن گذشته و جاری زبان انگلیسی برای این منظور بسیار مورد توجه بوده است.

انگلیسی زبان رسمی کدام کشورهاست؟

کشورهای شامل : انگلستان، اسکاتلند، ایرلند شمالی و جنوبی، آمریکا، کانادا (به جز استان کبک که زبان رسمی آن فرانسوی است)، استرالیا و نیوزلند کاملا زبان مادری آنها انگلیسی میباشد، و پرمخاطب‌ترین زبان استفاده‌ شده‌ی دنیاست. در کل زمین حدود ۴۰۰ میلیون نفر انگلیسی‌ زبان وجود دارد و ۵۰۰ میلیون نفر نیز انگلیسی را به عنوان زبان دوم استفاده می‌کنند. پس در کل حدود یک میلیارد نفر در دنیا زبان هم را متوجه می‌شوند.

اهمیت زبان انگلیسی

چرا زبان انگلیسی در ایران مهم است؟

یادگیری زبان  یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. زبان انگلیسی، زبان علم است و آموزش رشته‌های مختلف در سطوح عالی به زبان انگلیسی صورت می گیرد. با پیشرفت روند جهانی سازی ارتباطات بین المللی، تجارت جهانی آموزش علوم جدید به زبان انگلیسی انجام می شود و عدم آشنایی با این زبان معادل عدم حیات در دنیای مدرن است. تحقیقات علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در دنیا  و امکان دسترسی و بهره گیری از آنها از طریق زبان انگلیسی فراهم می شود.

یادگیری زبان

نکته مهم در یادگیری زبان :

برای تسلط بر زبان جدید، با افرادی که به این زبان صحبت می‌کنند و افرادی که این زبان را به صورت روان و سلیس یاد گرفته اند، باید گفت‌وگو داشته باشید. اگر خجالت می‌کشید اما میخواهید با افراد جدیدی آشنا شوید، از این بهانه استفاده کنید که می‌خواهید مهارتهای صحبت کردن خود به این زبان را تقویت کنید تا بتوانید با دوستان جدید آشنا شده و تجربه‌های خود را افزایش دهید.

دلایل مهم یادگیری زبان :

علاوه بر مواردی که گفتیم دلایل مهمتر دیگری نیز برای یادگیری زبان وجود دارد:

  • یادگیری زبان مادری دیگر انسان را باهوش و فعالتر میکند
  • یادگیری زبان دیگر یک مهارت است و باعث افزایش اعتماد بنفس میشود، و افراد با اعتماد بنفس بسیار جذاب تر از افرادی هستن که به خود اطمینان ندارند
  • افراد دو زبانه منطقی‌تر و عاقلتر هستند و مهارت تصمیم گیری در آنها بهتر از دیگران بوده و نسبت به پیرامون خود، آگاه‌تر و تیز‌بین‌تر هستند
  • یادگیری زبان دوم، زبان مادری شما را نیز بهبود می‌بخشد، چون مکانیک و ساختار همه زبانها را (نه فقط زبان جدید) یاد می‌گیرید.

به نظر می رسد با یادگیری زبان انگلیسی می توانید گام مهمی در ارتقاء کیفیت زندگی خود بردارید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع : en45 / Research Editor

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *