متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی Extensive Reading

متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی Extensive Reading / ویکی ووک

سلام به همه‌ی زبان آموزان عزیز در مطالب قبل متن های کوتاه انگلیسی و داستان های انگلیسی را باهم خوانید در ادامه‌ی آن ها می خواهیم متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی Extensive Reading که یکی از روش های یادگیری زبان انگلیسی است را باهم بخوانیم. لطفا متن را با دقت بخوانید و از این روش استفاده کنید تا بتوانید زبان انگلیسی را بدون حفظ کردن لغت ها به راحتی و روان صحبت کنید.

متن انگلیسی متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی Extensive Reading

 

متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی Extensive Reading / ویکی ووک

 

Extensive Reading for Better Fluency

Would you like to become a more fluent English speaker? Your answer is probably, “yes”. But did you know that to become more fluent, you need lots and lots of practice? And to do that, you need more contact hours with the English language. That is, you need a lot of input that you can actually understand. You know, you can be surrounded by English speakers all the time, but if you can’t understand them, then you won’t progress as quickly.

So what should you do? Well, one way to increase your contact hours with English that you can actually understand is through a practice called extensive reading. The idea is that you choose books to read that are very easy to understand, and you then read lots and lots of them. For most learners, this involves using graded readers, that is, books written using the most common English words for people who are not yet fluent at English. And if you read at a level just at or just below your actual level, then you can read easily and smoothly. Then you can focus on the actual content of what you are reading instead of the language itself.

When you can just enjoy the story, then you can forget about the language. And then guess what? You are exposing your mind to many different English patterns over and over again. And if you see a new vocabulary word, you just skip right over it and infer the meaning. You’ll see it again anyway. You don’t actually need a dictionary. You simply internalize these vocabulary words and sentence patterns. And then when you go to speak, the patterns can express themselves through your speech since you have seen them so many times. Interesting, huh?

If you want to try extensive reading, you will need to get some graded readers from the library. Some popular graded reader series are Oxford Bookworms, Cambridge English Readers, Penguin Active Reading, and so on. If your local library does not have any graded readers, then urge your librarian to purchase them. They will be a great community resource for everyone.

Let us know what you think about extensive reading.


متن فارسی متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی Extensive Reading

Extensive Reading ( یکی از راه های یادگیری زبان ) برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی

آیا دوست دارید که زبان را به صورت سلیس تر و بهتر صحبت کنید؟ قطعا جواب شما ” بله ” است. اما می دانید که چطوری سلیس تر و بهتر صحبت کنید، باید  خیلی خیلی زیاد تمرین کنید؟ و  برای انجام اینکار باید ساعت ها بسیاری را با زبان انگلیسی در ارتباط باشید. و این به این معنی است که باید انرژی زیادی را صرف کنید تا زبان را متوجه شید.  می دانید،  شما می توانید همه‌ی زمان خود را با انگلیسی زبان ها بگذرانید اما اگر چیزی از حرف های آن ها متوجه نشید، هیچ اتفاقی برای شما نخواهد افتاد.

بنابراین چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ خب، یک راه وجود دارد که هم ارتباط خود با انگلیسی ساعت ها افزایش دهید و هم آن را بفهمید و آن راه تمرینی است که به آن extensive reading  می گویند. ایده‌ اصلی این تمرین این است که شما کتاب انگلیسی را که به راحتی متوجه خواهید شد را انتخاب می کنید، بعد آن را بارها و بار می خوانید. برای اکثر یادگیرننده های زبان، کتاب ها رده بندی شده‌ای وجود دارد، یعنی کتاب های نوشته شده است که با توجه به سطح شما در آن کلمات مرسوم تر و آسانتری برای کسانی که زبان انگلیسی آن ها خیلی روان نیست، استفاده شده است. و اگر شما کتابی با سطح خود یا سطح های پایین تری از سطح خود را بخوانید، آن موقع شما خیلی آسانتری و سریعتری می توانید بخوانید و سپس شما می توانید بر روی محتوای واقعی آنچه که در حال خواندن هستید به جای خود زبان تمرکز کنید.

هنگامی که از داستان لذت ببرید، آنموقع است که خود زبان را فراموش می کنید. و حدس بزنید که چه می شود؟ شما می توانید الگوهای بسیار متفاوتی را از زبان انگلیسی به ذهن خود نشان دهید. و اگر شما کلمه جدیدی دیدید، شما می توانید از آن  و معنی اولیه آن بگذرید. شما در هر صورت دوباره آن کلمه را خواهی دید، در واقع شما نیازی به فرهنگ لغت ندارید. شما الگوی جمله و لغات را به ذهن خود را می سپارید. و هنگامی که بخواهید صحبت کنید آن موقع الگو هایی که ذخیره کرده اید، از آن جایی که بارها و بار آن ها را دیده اید، خود را در حین صحبت کردن شما، نشان می دهند. جالب بنظر میاد درسته؟

اگر می خواهید این روش را تمرین کنید، شما نیاز دارید کتاب هایی رده بندی شده را از کتابخانه ها تهیه کنید، برخی از محبوبترین کتاب های رده بندی شده، سری های Oxford Bookworms, Cambridge English Readers, Penguin Active Reading  و … است. اگر کتابخانه محله‌ی شما کتاب های رده بندی شده ندارد، آن موقع اصرار کنید که آن ها را بخرند زیرا این کتاب ها بهترین منبع برای هر خواننده ای است.

لطفا نظرات خود را درباره‌ی این نحوه‌ی یادگیری از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

همچنین می توانید از داستان های کوتاه‌ایی را که در این سایت ترجمه شده است استفاده کنید، سطح این داستان ها متوسط رو به پایین است و برای شروع انتخاب عالی است بنظر می رسد و توصیه می کنم از آن داستان ها استفاده کنید.


معنی لغات متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی Extensive Reading

معنی لغات انگلیسی مترادف فارسی معادل انگلیسی
fluent سلیس smooth
probably احتمالا maybe
understand فهمیدن figure out
smoothly به نرمی soft
exposing نمایش دادن represent
vocabulary فرهنگ لغات word
internalize باطنی ساختن internalize
urge اصرار کردن stick out

امیدوارم از متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی Extensive Reading لذت برده باشید شما میتوانید فایل صوتی این متن کوتاه را با سه سرعت، سریع، متوسط و آهسته دانلود کنید.

دانلود فایل صوتی با سرعت آهسته

دانلود فایل صوتی با سرعت نرمال

دانلود فایل صوتی با سرعت سریع

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *