متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی استرس و فواید آن

متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی استرس و فواید آن / ویکی ووک

امروز هم یکی دیگر از متن های کوتاه انگلیسی را باهم میخوانیم، متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی استرس و فواید آن !!! فواید!!!! بله فواید، تا به حال هر وقت صحبت از استرس شده همه‌ی ما ذهنیت منفی و منشاء اصلی همه بیماری ها در ذهن مان نقش می بست و در هیمن سایت هم بارها و بار از استرس و طریقه‌ی دفع و از بین بردن آن صحبت کرده ایم اما باید بدانید که همین استرس، باعث می شود که هورمون های ترشح شود که این هورمون ها بسیار مفید است مخصوصا در تابستان ها که موجوداتی وارد زندگی مان می شود 🙂 !!! دعوت می کنم تا این مقاله‌ی زیبا درباره‌ی استرس را باهم بخوانیم تا بیشتر با موضوع آشنا شویم.

متن انگلیسی متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی استرس و فواید آن

 

متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی استرس و فواید آن / ویکی ووک

 

Stress – the Natural Mosquito Repellant

Stress. We often hear about how bad it is. Stress can harm your body and mind, and can lead to many different illnesses. Interestingly however, scientists are learning that stress might actually protect you from the world’s deadliest animal: the mosquito.

Did you know that the mosquito kills more people every year than any other animal on earth? This is because mosquitoes carry the disease malaria, which kills close to 3 million people each year, many of them children.

Anyway, nobody likes mosquito bites. And in order to protect ourselves, we cover our skin with nasty chemicals – like DEET – to keep those mosquitoes away. Some of those chemicals are actually quite harmful to the human body as well.

But now, scientists are discovering that when we are stressed, our skin releases a natural chemical – a hormone – that repels mosquitoes. That’s right, the skin of people with stress actually smells bad to mosquitoes, and therefore keeps them away! So, scientists are now trying reproduce that hormone in the lab, so that they can develop a safer, more natural mosquito repellant.

So the next time you are at a summer barbeque with your friends and family, pay attention to who doesn’t get bitten by mosquitoes. It might actually be the most stressed out person of all!


متن فارسی متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی استرس و فواید آن

استرس – دفع کننده طبیعی پشه ها

استرس، ما اغلب درباره‌ی بدی ها استرس شنیده ایم. استرس به بدن و ذهن شما آسیب می رساند، و باعث بسیاری از بیماری های مختلف می شود، و جالب اینجاست که، دانشمندان به تازگی کشف کرده اند که استرس، شما را از دست موجودات موزی اعصاب خورد کن یعنی پشه ها محافظت می کند.

آیا می دانید که حشرات در سال بیشتر از تمام حیوانات روی زمین باعث مرگ و میر انسان ها می شوند؟ این مسئله به این خاطر است که این پشه ها حامل بیماری مالاریا هستند، بیماری که باعث مرگ 3 میلیون نفر در سال می شود، که بیشتر این نفرات بچه ها هستند.

گذشته از همه این حرفا، کسی از گزیده شدن بوسیله‌ی حشرات لذت نمی برد، و بدنبال مراقبت از خود است، بسیاری از ما ها پوست خود را آغشه به مواد شیمیایی کثیفی همچون حشره‌کش ها می کنیم تا حشرات به ما نزدیک نشوند. و بسیاری از این مواد شیمیایی که به پوست خود می زنیم، نیز خود، برای بدن نیز ضرر دارد.

اما حالا، دانشمندان کشف کرده اند که، زمانی که افراد استرس دارند، بدن ما هورمون هایی شیمیایی طبیعی را تولید می کند و این هورمو ها باعث دفع پشه ها می شود. بله این درست است، پوست افرادی که استرس دارند، برای پشه ها بوی بدی می دهد و همین باعث می شود، آنها به این افراد نزدیک نشوند. حال، دانشمندان بدنیال این هستند که این هورمون ها را در آزمایشگاه ها دوباره تولید کنند، در این حالت آنها می توانند یک راه طبیعی و امن تر برای دفع حشرات پیدا کنند.

خب با توجه به مطلبی که خواندیم دفعه‌ی بعد که در تابستان با دوستان و خانواده برای تفریح به بیرون رفتید، دقت کنید که کدام فرد اصلا توسط حشرات زده نمی شود، ممکن است این فرد، استرسی ترین فرد خانواده باشد.

نظر شما چیست، آیا واقعا افرادی که کمتر توسط پشه ها گزیده می شوند، استرس دارند؟ آیا عوامل دیگری باعث می شود که کمتر توسط پشه ها گزیده نشویم؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید. 🙂


معنی لغات متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی استرس و فواید آن

عبارت انگلیسی معادل فارسی مترادف انگلیسی
Stress  استرس under pressure
illnesses بیماری malady
lead هدایت guidance
mosquito پشه gnat
Repellant دفع کننده preventive
disease مرض illness
protect محافظت defend
nasty کثیف messy
DEET حشره کش DEET
reproduce دوباره ساختن make over

امیدوارم از متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی استرس و فواید آن لذت برده باشید شما میتوانید فایل صوتی این متن کوتاه را با سه سرعت، سریع، متوسط و آهسته دانلود کنید.

دانلود فایل صوتی با سرعت آهسته

دانلود فایل صوتی با سرعت نرمال

دانلود فایل صوتی با سرعت سریع

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی استرس و فواید آن

  1. سلام مرسی از اطلاعات مفیدی که تو سایتتون قرار میدید
    بله این مطلب کاملا درسته که کسانی که استرس دارن پشه ها کاریشون ندارن من خودم کاملا یه فرد استرسی هستم و پشه هت حتی بهم نزدیکم نمیشن این برای خود منم سوال بود که چرا پشه ها منو نیش نمیزنند تا اینکه مطلب سایت شما خوندم.
    مرسی از سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *