متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی ارث‌شیپ (کشتی زمینی)

متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی ارث‌شیپ (کشتی زمینی) / ویکی ووک

در ادامه متن های کوتاه انگلیسی در این مطلب میخواهیم متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی ارث‌شیپ را باهم بخوانیم. تا بحال با خود فکر کرده اید که در آینده خانه ها به چه شکل است؟ اصلا چیزی درباره‌ ارث‌شیپ شنیده اید، خانه هایی که با مواد دور ریختنی درست شده اند و به محیط زیست آسیب نمیزنند. شما را دعوت میکنم که این مطلب کوتاه را باهم بخوانیم و بیشتر درباره‌ی این خانه های مفید بدانیم.

متن انگلیسی متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی ارث‌شیپ

 

متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی ارث‌شیپ (کشتی زمینی) / ویکی ووک

 

Earthships – Sustainable Homes of the Future

Have you ever wondered what homes of the future will be like? In our opinion, they will be cheap, environmentally friendly, easy to build, and will use sustainable energy sources. Actually, these types of homes already exist. They are called Earthships.

An Earthship is made from natural and recycled materials like tires, cans, bottles, earth, used wood, and plastic. Also, they are off-the-grid homes, meaning that they do not need to rely on public utilities (like electricity) which is usually generated with fossil fuels or nuclear power. The burning of fossil fuels leads to pollution and global warming, while nuclear power plants can be highly poisonous if they leak.

Earthships rely mostly on the sun and the wind for their energy. They also harvest rain water for drinking and bathing, and recycle that water for washing clothes, watering the garden, and for flushing the toilet. And some Earthships have their own greenhouse, where they grow herbs and vegetables all year round.

Wow! A house made of garbage and used materials? That must really look ugly, right? Well, on the contrary, these Earthships are truly works of art. Have a look at some of the photos and you’ll see what we mean. And best of all, they are cheaper to build than most conventional homes, especially since most of the materials are free or very cheap to collect.

What do you think of Earthships? Would you like to live in one? Would you like to build one? Do you think sustainable living is important? Let us know in the comments below.


متن فارسی متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی ارث‌شیپ

ارث‌شیپ، خانه های طبیعی و پایدار آینده

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که خانه ها در آینده به چه صورت خواهند بود؟ به نظر ما، خانه ها در آینده ارزان و سریع الساخت هستند و به محیط زیست هم آسیبی نمی زند و از یک منبع انرژی پایدار استفاده خواهند کرد. در واقع این سبک از خانه هم اکنون هم وجود دارد و به آن ها ارث‌شیپ (معادل فارسی ندارد و آن را کشتی زمینی معنی کرده اند که معنی تحت الفظی آن است، از همین رو ما این کلمه را همان ارث‌شیپ می گوییم.) می گویند.

ارث شیپ ها، نوعی از خانه ها است که با استفاده از مواد بازیافتی مانند لاستیک، حلب، بطری، خاک و چوب و پلاستیک ساخته می شوند. همچنین اصطلاحا به این خانه ها ( off-the-grid ) می گویند یعنی این خانه ها به نیاز های عمومی همچون برق که با سوخت های فسیلی و هسته ای تولید می شوند و برای طبیعت مضر هستند وابسته نیستند. سوزاندن سوخت های فسیلی باعث آلودگی و گرم شدن زمین می شود و همچنین سوخت های هسته ای هم می تواند بسیار برای سلامتی خطرناک باشند حتی مقدار کمی از آنها…

ارث‌شیپ ها برای انرژی های لازمه خود بیشتر وابسته به انرژی خورشید و باد هستند. این خانه ها آب باران را برای نوشیدن و دوش گرفتن ذخیره می کنند و همچنین بعد از استفاده باز همان آب را در چرخه ای برای شستن لباس ها و آب دادن به باغچه و شستن دستشویی مجدد در اختیار قرار می دهند. همچنین برخی از این خانه ها درون خود گلخانه هم برای پروش گیاه و سبزیجات مورد نیاز در تمام سال دارد.

وای!!! خانه ای ساخته شده از زباله ها و مواد دور ریختی؟ احمقانه به نظر می رسد، درسته؟ اما برعکس، این سبک از خانه ها آثار هنرمندانه و خارق العاده ای هستند. بعضی از عکس های این خانه ها را نگاه بندازید تا منظور حرف من رو متوجه شوید. و بهتر از همه این ها این است که این خانه بسیار از خانه های مرسوم حال ارزان تر است، مخصوصا که بسیاری از مواد ساختنی این خانه یا رایگان هستند یا اینکه هم خیلی ارزان قیمت هستند.

 

 

نظر شما در رابطه با این خانه های چیه؟ آیا دلتون میخواد تو همچین خانه های زندگی کنید؟ دلتون میخواد یکی از آن ها را درست کنید؟ آیا شما فکر میکنید زندگی طبیعی و پایدار مهم است؟ نظراتتون رو از طریق کامنت به ما منتقل کنید.


معنی لغات متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی ارث‌شیپ

عبارت انگلیسی معادل فارسی مترادف انگلیسی
future آینده aftertime
opinion نظر sight
cheap ارزان inexpensive
sustainable پایدار tolerable
natural طبیعی indigenous
materials مواد materials
cans  قوطی ها  canister
bottles  بطری  flacon
utilities  امکانات  utilities
generate  تولید کردن  produce
nuclear power  قدرت هسته ای  nuclear power
harvest  محصول  harvest
on the contrary  برعکس   contrariwise on

امیدوارم از متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی ارث‌شیپ لذت برده باشید شما میتوانید فایل صوتی این متن کوتاه را با سه سرعت، سریع، متوسط و آهسته دانلود کنید

دانلود فایل صوتی با سرعت آهسته

دانلود فایل صوتی با سرعت نرمال

دانلود فایل صوتی با سرعت سریع

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *