کیست دندان چیست؟

کیست دندان چیست؟ / ویکی ووک

کیست دندان توده‌ای است که در بیشتر موارد حاوی مایع است و از علایم شایع آن می‌توان به درد ناگهانی در لثه و دندان اشاره کرد. این مسئله بنا به دلایلی در دندان تشکیل می شود که در این مطلب میخواهیم آن ها را بررسی کنیم. ما در مطالب قبل نیز فلوروزیس دندانی و راه های تسکین دندان را بررسی کرده ایم که در صورت علاقه می توانید آن ها را نیز مطالعه کنید.

چرا کیست دندان تشکیل می‌شود؟

 

کیست دندان چیست؟ / ویکی ووک

 

 بیشترکیست‌ها به این علت تشکیل می‌شود که یا دندان‌ها به دلیل عفونت یا آسیب از بین رفته‌اند یا ریشه آن ها به درستی درمان نشده‌است. این مسئله  می‌تواند در نوک ریشه دندان مرده و همچنین در اطراف تاج دندان تشکیل شود. و در اکثر موارد در اکثر مواقع، کیست انتهای ریشه ی دندان در اثر عفونت ریشه دندان ایجاد می شود. کیست‌های دندان باعث بروز مشکلات متعددی مانند ایجاد درد یا تورم، تحلیل فک و ایجاد فشار روی دندان‌های دیگر می شود.


شاید دوست داشته باشید

سالاد کرفس را چگونه درست می کنند؟ / ویکی ووکسالاد کرفس را چگونه درست می کنند؟

امروز می خواهیم با یک سالاد پرانرژی و خوش رنگ به نام سالاد کرفس آشنا شویم. این سالاد را می توانید در وعده شام و یا پیش غذا استفاده کنید. این …

 

 


چگونه می‌توان از تشکیل کیست دندان جلوگیری کرد؟

معمولا به ندرت دندان‌های سالم دچار کیست می‌شود. اگر عصب دندان از بین برود، باید به طور کامل درمان شود تا موجب عفونت نشود. اگر درمان موفقیت‎آمیز باشد، بافت‌های ریشه به کیست یا آبسه تبدیل نمی‌شود. به همین دلیل مهم است که به طور منظم به دندان پزشک مراجعه کنید تا وضعیت دندان‌هایتان بررسی شود.

نحوه درمان کیست دندان به چه صورت است؟

دندان پزشک یا جراح دهان و فک با توجه به محل، نوع و اندازه کیست، اقدام به درمان آن می‌کند. در برخی موارد از درمان اندودنتیک استفاده می شود و در موارد دیگر دندان کشیده می شود.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

7 دیدگاه در “کیست دندان چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *