فلوروزیس دندانی چیست؟

فلوروزیس دندانی چیست؟ / ویکی ووک

فلوروزیس دندانی تغییر رنگ شدید دندان در اثر فلوئور اضافی موجود در آب آشامیدنی هنگام تشکیل دندان است. در مطلب طریقه ی از بین بردن لکه های سفید دندان گفتیم که مقدار مصرف فلوراید مصرفی نیز میتواند روی مینای دندان تاثیر داشته باشد و باعث تغییر رنگ دندان شود.

چگونه مبتلا به فلوروزیس می شویم؟

همانطور که اشاره شد مصرف بیش از حد فلوراید میتواند دلیل این عارضه باشد، میزان مصرف بیش از حد فلوراید نسبت به وزن و سن کودک در سال های رشد و تکامل دندان میتواند باعث بروز این عارضه شود. یکی دیگر از دلایل بروز این عارضه می تواند آب شرب باشد زیرا آب شرب نیز دارای مقادیری فلوراید است که اگر با مصرف فلواید خوراکی همراه شود باعث از بین رفتن مینای دندان می شود بنابراین باید آب شرب نیز در نظر گرفته باشد. بلعیدن خمیردندان حاوی فلوراید نیز میتواند یکی دیگر از دلایل بوجود آمدن فلوروزیس باشد.

 

 

چگونه از فلوروزیس جلوگیری کرد؟

شاید اولین قدم برای جلوگیری از ابتلا به این عارضه مشاوره گرفتن از دندانپزشک است و قدم بعدی مشخص کردن میزان خمیر دندان و آموزش درست مسواک زدن به کودکان است.


شاید دوست داشته باشید

گیربکس دوکلاچه چیست؟ / ویکی ووکگیربکس دوکلاچه چیست؟

تکنولوژیی که در اتومبیل های مسابقه ایی خیلی مورد استفاده قرار می گیرد و برای خودروهای معمولی سیستمی نوین محسوب می شود و ترکیبی از بهترین ویژگی های سیستم…

 


آیا فلوروزیس درمان می شود؟

فلوروزیس غیرقابل برگشت است اما اگر تغییر رنگ دندان بیش از حد است و باعث آزار و از بین رفتن اعتماد بنفس است میتواند با روش های ترمیمی و زیبایی اعتماد بنفس و لبخند زیبا را تا حدی به فرد هدیه کرد.

 

فلوروزیس دندانی چیست؟ / ویکی ووک

 

روش های درمانی فلوروزیس

بلیچینگ ومیکروابریژن

بلیچینگ به معنای کاربرد روش هائی برای سفید کردن دندان است .فلوروزیس‌های خفیف با بلیچینگ به طور کامل برطرف می‌گرددولکه‌های زرد رنگ داخل دندان به طور کامل همرنگ سایر قسمت‌ها می‌شود.

باندینگ کامپوزیت

در این روش کامپوزیت که از مواد ترمیمی همرنگ دندان است به کمک باندینگ بر روی مینای دندان قرار می‌گیرد تا بدرنگی‌های دندان را بپوشاند .

لمینیت ونیر چینی

از نظر زیبائی بهترین نبیجه با ونیرچینی حاصل می‌شود. در این روش ضخامت کمی از مینای روی دندان برداشته شده و بالایه‌ای از جنس چینی جایگزین می‌گردد. البته همانطور که اشاره شد شما به راحتی و با مشورت با دندانپزشک میتوانید از دندان ها که تاثیر بسیاری در زیبای فرد دارند مراقبت کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *