گیاه حب القرعان و خواص آن

گیاه حب القرعان و خواص آن / ویکی ووک

حب القرعان یکی از گیاهان دارویی مفید است که در درمان سوختگی به کار می رود در این مطلب میخواهیم خواص این گیاه را بررسی کنیم. همچنین ما در مطالب قبل برخی دیگر از گیاهان دارویی همچون بابونه، ختمی، لوبلیا، آناغالیس و … آشنا شده ایم، که در صورت علاقه می توانید آن مطالب را مطالعه کنید.

مشخصات گیاه حب القرعان

حب القرعان گیاهی است از خانواده ی Compositae، چند ساله با برگ های ریشه ای پهن و قلبی شکل که با دمبرگی دراز به ریشه متصل می شود، ریشه ی آن دارای بویی نامطبوع می باشد. گلها به رنگ صورتی یا ارغوانی و گاهی سفید اند این گیاه در اروپا در فرانسه و سایر مناطق مغرب آسیا سیبری و ایران انتشار دارد و معمولاً در کنار رودخانه ها و دشتهای مرطوب می روید. در ایران در گرگان در زیارت و بندرگز دیده شده است.

 

گیاه حب القرعان و خواص آن / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

آش شله قلمکار و طرز تهیه آن / ویکی ووکآش شله قلمکار و طرز تهیه آن

امروز می خواهیم با یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین نوع آش ایرانی آشنا شویم. این آش سنتی است و انواع حبوبات را دارد همچنین نیاز به…


خواص گیاه حب القرعان

برگ و ریشه این گیاه دارای خواص است، اگر تازه ی برگ این گیاه را روی محل سوختگی بگذارید، در تسکین و التیام آن بسیار مؤثر است. پاشیدن کوبیده ی خشک آن برای التیام زخم های سخت مفید می باشد سی گرم ریشه و برگ آن را به اندازه ی مساوی در یک لیتر آب جوش دم کنید و آب صاف کرده ی آن را به مرور بنوشید. برای درمان بیماری های:

  • ریوی
  • نقرس
  • سرخک
  • مخملک
  • تسکین سرفه

رفع گرفتگی صدا مفید می باشد.

نظر شما در رابطه با این گیاه چیست؟ اگر سابقه‌ی استفاده از این گیاه را دارید لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *