لیکوپود و خواص آن

لیکوپود و خواص آن / ویکی ووک

لیکوپود یکی دیگر از گیاهان دارویی است که در این مطلب میخواهیم آن را بررسی کنیم این گیاه دارویی برای درمان عرق سوز شدن بسیار نافع است و به نام گوگرد نباتی نیز در طب سنتی خوانده می شود.

درباره‌ی لیکوپود

لیکوپود و خواص آن / ویکی ووک

لیکوپود از سنبله های گیاه پای گرگ گرفته میشود، به این طریق که سنبله های دارای هاگ گیاه را کمی قبل از رسیدن کامل چیده و روی پارچه ای تکان میدهند، سپس هاگهای خارج شده و روی پارچهریخته شده را جمع آوری میکنند، این گرد زردرنگ است.


شاید دوست داشته باشید

چرا غش می‌کنیم؟ / ویکی ووکچرا غش می‌کنیم؟

از حال رفتن یا اصطلاحا غش کردن، بخصوص در بیرون از خانه بسیار خطرناک است و باعث آزار و اذیت افراد می شود. غش‌ کردن صرفا بعلت آب و غذا نخوردن و گرما و درد شدید بوجود نمی آید بلکه…


خواص لیکوپود

لیکوپود و خواص آن / ویکی ووک

چهار گرم از آن را با کمی صمغ عربی در شربت مخلوط کنید و بخورید. برای ناراحتی دفع ادرار مؤثر است و پس از خوردن آن ادرار غلیظی همراه با مواد زاید دفع میشود و حجم ادرار بالا میرود وبخورید، برای اسهال ساده و اسهال خونی اطفال بسیار مؤثر است.

چهار قاشق قهوه خوری از آن را با دو عدد تخم مرغ، قند و آب مخلوط کرده بخورید. برای رفع اسهال .خونی مفید میباشد

از آن به طور مالیدنی استفاده کنید. به عنوان خشک کننده و تسکین دهنده ی موضع درد مفید است، در موارد التهاب و تحریک ناحیهای ران اشخاص چاق که بر اثر مالیدن رانها به همدیگر ایجاد می شود، همچنین رفع تحریک ناحیه ی ران  اطفال که در اثر تماس با ادرار ملتهب می گردد، درمان برخی از ناراحتیهای پوستی، رفع خارش پوست، اگزما، معالجه ی قسمتی از پوست بدن که در اثر زخم از بین رفته باشد یا خراش های پوست، ناراحتیهای قارچی و حتی سرطان پوست مفید میباشد.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: کتاب اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *