اسبروله و خواص آن

اسبروله و خواص آن / ویکی ووک

در مطالب قبل با برخی گیاهان مانند آناغالیس، اسفرزه و … را باهم مطالعه کردیم در ادامه معرفی خواص گیاهان دارویی در این مطل به خواص گیاه اسبروله میپردازیم. این گیاه گیاهی چند ساله و علفی است و گل های سفید و معطری دارد و به نام های اسبروله عطریه, کوکب الوعر  معروف است، در ادامه بیشتر با خواص این گیاه آشنا می شویم.

درباره‌ی اسبروله

گیاهی است  ، چند ساله، علفی و خیلی کوتاه که بلندی آن کمتر از یک وجب است. برگ آن از نقاط مختلف ساقه به طور گروهی مانند چتر در اطراف ساقه از یک نقطه خارج می شوند، هر برگ کوچک، نوک تیز، بدون دندانه و بیضی شکل است. گل آن سفید رنگ و معطر در انتها شاخه  گل دهنده در ماه  مرداد تا مهرماه ظاهر میشوند. این گیاه در اروپا و آسیا انتشار دارد. در ایران در مناطق شمالی در ارتفاعات هرزویل، جنگل شاخه زادراش و همچنین در بندر گز و ارسباران دیده شده است.

 

اسبروله و خواص آن / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

GTA VIتاریخ انتشار بازی GTA VI

یکی از مهم ‎ترین ویژگی‎ های راک ‎استار، عرضه دیر به دیر سری‎ های محبوب است. با دقتِ تمام بازی را طراحی می‎کند و می ‎سازد، مشکلات آن را بر طرف می‎کند و در نهایت (در بیشتر مواقع) بازیِ بدون مشکلی را روانه بازار می‎کند. با وجود این‎که سری GTA همیشه و همیشه از پرچمدارهای نسل خود بوده، (چه از لحاظ گرافیکی، چه گیم‎پلی و حتی داستان) اما یکی از اصلی‎ترین مشکلات این سری، نبود امکان تخریب در بازی است. قطعا عملی کردن این کار برای راک‎استار …


خواص اسبروله

این گیاه از ترکیبات شیمیایی همچون:

  • ماده  کومارین
  •  یک اسید تلخ به نام آسپرتانیک اسید
  • یک گلوزید به نام آسپرولوزید

درست شده است.

 

اسبروله و خواص آن / ویکی ووک

 

اگر یک قاشق سوپ خوری از آن را در یک یک لیوان آب جوش پانزده دقیقه دم کنید و آب صاف کرده  آن را شب موقع خواب بنوشید بسیار:

  •  مدر
  •  ضدعفونی کننده
  • ضداسپاسم
  • آرام بخش

است و همچنین برای رفع بی خوابی بسیار مؤثر می باشد، مسکن درد عصبی است، اثر مفید روی قلب و کبد دارد.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *