سحرخیزی چه فوایدی دارد؟

سحرخیزی چه فوایدی دارد؟ / ویکی ووک

صبح، سحرخیزی ، شاید عذاب آورترین بخش از روز است، و برای بسیاری از افراد دشوار است که صبح بیدار شوند. اما شاید وقتی بدانید که صبح بیدار شدن چه فوایدی دارد، به هیچ عنوان این فرصت را از دست نمی‌دهید. هم­چنین بسیاری از افراد معروف و موفق دنیا نیز سحرخیز هستند و چقدر زیباست که به‌­جای این­که تلاش کنیم که از لحاظ ظاهری شبیه آن­ها باشیم، بیایم از زندگی آن­ها و راهی که برای موفقیت طی کردند الگو بگیریم که قطعا باعث پیشرفت ما خواهد شد. در ادامه فواید سحرخیزی را با هم بررسی می­کنیم.

فواید سحرخیزی

برای سحرخیزی ضرب المثل­‌های متعددی است که شاید معروف­ترین آن­ها این باشد که می گویند: “سحر خیز باش تا کامرا شوی” که البته این ثابت شده است که واقعا سحرخیزی باعث کامروایی و کامیابی می­شود و ویژگی­‌ها و مزایای زیادی در زمینه­‌های مختلف دارد، که همه این موارد در حفظ سلامت روح و روان و جسم ما موثر است.

سحرخیزی چه فوایدی دارد؟ / ویکی ووک

سحرخیزی باعث خلق و خوی بهتر می­شود

نتایج مطالعات نشان می­دهد افرادی که زود از خواب بیدار می‌شوند شادتر و مثبت­‌تر هستند. ازآن جا که ساعت بیولوژیکی آن‌ها با بیدار شدن و خوابیدن تنظیم می‌شود، احساس سالم‌تر بودن نیز می­کنند.

با سحرخیزی کمتر دچار اضطراب و دلواپسی می­شوید

یک شروع دیر می‌تواند بقیه روز را هم تحت تأثیر قرار دهد و دشوار کند.  بنابراین از آرامش صبح برای مرور کردن فهرست کارهایی که باید طی روز انجام دهید، استفاده کنید. با این کار به ذهن خود آرامش می‌دهید و خود را برای روزی که در پیش دارید، آماده می‌کنید.


شاید دوست داشته باشید

آپنه خواب چیست؟ / ویکی ووکآپنه خواب چیست؟

وقفه تنفسی درخواب یا قطع تنفس در خواب را آپنه خواب گویند. ۸۵ درصد افراد مبتلا به آپنه خواب، از بیماری خود مطلع نیستند و از عوارض آن آگاهی ندارند از عوامل این عارضه …


سالم­‌تر غذا می­خورید

هنگامی‌که برای خروج از منزل عجله دارید، مجبورید هر چه در دسترس است مانند یک دونات را به‌عنوان صبحانه با خود ببرید. تکرار این عادت می‌تواند باعث افزایش وزن شود. درحالی‌که وقت کافی داشتن یعنی فرصت کافی برای خوردن یک صبحانه سالم.

می‌توانید به ورزش بپردازید

ورزش کردن هنگام صبح یک راه عالی برای شروع کردن روز است و این عادت می‌تواند خلق ‌وخو را بهبود بخشد و بهره­وری کاری را بالا ببرد. انجام هر نوع ورزشی باعث می‌شود فرد هوشیارتر، پرانرژی‌تر و آرام­تر باشد و استرس کمتری داشته باشد.

علاوه بر موارد فوق سحرخیزی باعث می­شود تا با ظاهری مرتب­‌تر در سرکار و یا کلاس درس خود بروید و کارایی بیشتری نیز داشته باشید چون خلوت بودن محل کار و در اول صبح آرامش بیشتری در فرد برای انجام دادن کار ایجاد می­کند و کارهایش جلو می­افتد و از همه مهم­تر از بزرگترین معضل کشور یعنی ترافیک نیز در امان خواهید بود.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *