چگونه جلوی خونریزی را بگیریم؟

چگونه جلوی خونریزی را بگیریم؟ / ویکی ووک

بسیار دیده شده است که افراد مخصوصا خانم ها به دلیل بیشتر دز آشپزخانه بودن در هنگام آشپزی به خود آسیب رسانده اند و خود را زخمی کرده اند، این زخم ها بعضی اوقات عمیق است و باعث خونریزی های می شود، این خونریزی ها در خانه درمان می شوند فقط باید راه‌های آنرا بدانند تا بتوانند آن را به راحتی درمان کنند. در ادامه راه و روش‌های خانگی برای بند آوردن جلوی خونریزی را بررسی میکنیم.

روش های خانگی توقف خونریزی

فشار دادن محل جراحت

فشار دادن مداوم زخم بهترین روش برای متوقف کردن خون ریزی است. می توان بانداژ، حوله یا پارچه تمیز و خشکی را روی زخم قرارداد و با هر دو دست به زخم فشار وارد کرد.

 

چگونه جلوی خونریزی را بگیریم؟ / ویکی ووک

 

بلند کردن محل آسیب دیده

کاهش جریان خون به متوقف شدن خون ریزی کمک می کند؛ بنابراین محل جراحت را در صورت امکان بالاتر از سطح بدن قرار دهید. در صورتی که دست یا شانه آسیب دیده است می توان آن را بالای سر نگه داشت. همچنین در صورتی که اندام های تحتانی دچار آسیب شده اند، باید دراز کشید و محل آسیب دیده را بالاتر از سطح قلب قرارداد.


شاید دوست داشته باشید

موتور وانکل چیست؟ / ویکی ووکموتور وانکل چیست؟

در این مطلب به قلب تپنده‌­­ی اتومبیل یعنی موتور رفته‌­ایم و موتور وانکل را مورد بررسی قرار می­دهیم، موتور وانکل مانند موتور بنزینی برای کارکرد خود، از فشار حاصل از سوختن سوخت و هوا بهره گیرد. اما برخلاف…


قرار دادن یخ در محل زخم

گذاشتن یخ روی محل زخم رگ های خونی را منقبض می کند و باعث می شود لخته خون سریع تر شکل بگیرد و خون ریزی متوقف شود.

چای

چای روش درمانی شناخته شده ای برای متوقف کردن خون ریزی پس از جراحی دندان است و به افراد توصیه می شود چای کیسه ای را که حاوی تانن است و موجب لخته شدن خون می شود، روی محل زخم قرار دهند.

 

چگونه جلوی خونریزی را بگیریم؟ / ویکی ووک

 

ژله پترولیوم با نام تجاری وازلین

این ماده بهترین ترکیب برای متوقف کردن خون ریزی ناشی از زخم های عمیق است.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *