سرطان لوزالمعده چه علائمی دارد؟

سرطان لوزالمعده چه علائمی دارد؟ / ویکی ووک

لوزالمعده یکی از اعضای مفید بدن است که با حفظ قند خون و کمک به هضم غذا نقش مهمی برای بدن ایفا می کند. این عضو مفید در پشت معده قرار گرفته است. زمانی که که سلول‌های درون غده لوزالمعده که پشت معده قرار دارد، به صورت خارج از کنترل شروع به تکثیر کنند، سرطان لوزالمعده یا سرطان پانکراس رخ می دهد که دارای علائمی است و در ادامه می خواهیم آن علائم را بررسی کنیم.

علائم سرطان لوزالمعده یا سرطان پانکراس

اشاره کردیم که زمانی که سلول های درون غده بیش از حد تکثیر شوند این عضو مفید دچار سرطان می شود، تشخیص زود هنگام سرطان پانکراس دشوار است اما علائم هشدار دهنده در بدن بوجود می آید که با مشاهده آن ها لطفا حتما به پزشک مراجعه کنید تا روند درمانی هرچه سریعتر شروع شود.

دیابت

همانطور که می دانید یکی از وظایف پانکراس حفظ قند خون است و زمانی که پانکراس به خوبی عمل نکند انسان دچار دیابت نوع یک و دو می شود. بنابراین بسیار منطقی است که زمانی که دچار دیابت شده اید و یا اینکه کنترل دیابت از دستتان خارج شده است، به پزشک مراجعه کنید تا شرایط لوزالمعده را بررسی کنند.

 

سرطان لوزالمعده چه علائمی دارد؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

هندوانههندوانه و خواص آن

این میوه یکی از بهترین میوه های فصل تابستان است و از نظر طب قدیم سرد و تر است. هندوانه حاوی ویتامین C و A و هم چنین دارای فیبر خوراکی و پتاسیم است و برای بیمارانی که مبتلا به…

 


لخته های خونی

هرچند که دلیل آن مشخص نیست، اما بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده به طور خاص مستعد شکل گیری لخته های خون در بدن خود هستند. بنابراین زمانی که لخته های خونی در بدن بسیار و پرتکرار بود لطفا برای بررسی لوزالمعده به پزشک مراجعه کنید.

درد شکم

همانطور که می دانید پانکراس، پشت معده و نزدیک به مجموعه ای از رگ های خونی و اعصابی به نام پلکسوس سلیاک قرار دارد و زمانی که سلول های لوزالمعده رشد بیش از حد داشته باشند می تواند پلکسوس سلیاک را تحریک کند و فرد در قسمت بالای شکم، ناحیه ای زیر استخوان جناغ به سمت پشت احساس درد کند.

موارد فوق از شایعترین علائم سرطان لوزالمعده است، اما زردی پوست و اسهال و مدفوع شناور نیز می تواند از دلایل دیگر سرطان لوزالمعده باشد.

همچنین ما در مطالب قبل راه های تقویت لوزالمعده را نیز بررسی کرده ایم که در صورت علاقه می توانید آنها را نیز مطالعه کنید.

به امید فردایی روش 🙂

منابع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *