دندان قروچه در خواب چه عوارضی دارد؟

دندان قروچه در خواب چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووک

بسیاری از افراد را دیده ایم که در خواب بسیار ناآرام هستند و دندان هایشان را به هم می فشارند و یا اصطلاحا دندان قروچه انجام می دهند شاید این عمل یعنی دندان قروچه در خواب خیلی مهم نباشد، اما باید این مسئله را جدی گرفت زیرا این عمل به شدت برای دندان ها که عضو مهمی از بدن بوده و باعث زیبایی چهره انسان می شوند بسیار خطرناک است و آن ها را از بین می برد. در ادامه با عوارض دندان قروچه در خواب بیشتر آشنا می شویم.

علت دندان قروچه در خواب چیست؟

دندان قروچه‌ در خواب دلایل متفاوتی دارد، که بطور کلی به دو نوع تقسیم می شود، نوع اول، زمانی که دلیل پزشکی خاصی برای آن وجود ندارد و نوع دوم زمانی است که دندان قروجه با اختلالاتی همراه است. که در این نوع اصولا دندان قروچه قابل درمان است، استرس و ناهمانگی دندان ها از بزرگترین عامل این عارضه در بزرگسالان می باشد.

 

دندان قروچه در خواب چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووک

 

عوارض دندان قروچه در خواب چیست؟

از بین رفتن مینای دندان، سایدگی دندان ها، سردرد دائمی و احساس درد در آرواره ها، همگی از عوارض دندان قروچه در خواب می باشند.


شاید دوست داشته باشید

موی سر چگونه از موی سر خود مراقبت کنیم؟

شست‌وشوی روزانه موها باعث تمیز شدن ظاهری آن‌ها می‌شود اما از طرفی شستن هرروزه موها باعث تحریک غدد چربی پوست سر می‌شود بااین‌حال این کار …


چگونه دندان قروچه در خواب را درمان کنیم؟

برای درمان دندان قروچه راه های زیادی است.

استفاده از نایت گارد

یک نوع گارد محافظتی ژله ای برای دندان است که از دندان ها در مقابل فشار های دندان قروچه محافظت می کند.

 

دندان قروچه در خواب چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووک

 

کنترل اضطراب و استرس

استرس یکی از عامل های مهم این عارضه است که بهتر است قبل از خواب از بین ببرید این اضطراب ها را که برخی از راه های از بین بردن استرس را در مطالب قبل گفته شده است که می توانید در صورت علاقه از آن ها استفاده کنید.

افرادی که با این عارضه روبرو هستند به هیچ عنوان نوشابه و آدامس مصرف نکنند، زیرا نوشابه ها حاوی اسید فسفریک و اسید سیتریک هستند. این دو اسید، باعث از بین رفتن مینای دندان ها می شوند، کلسیم را حل می کنند، باعث نرم شدن مینای دندان می شوند و ساییدگی را شدت می بخشند و جویدن به عضلات فک اجازه می دهد که به فشار دادن عادت کنند. برای همین باید سعی کنید به خود آموزش دهید حتی در طول روز هم دندان ها را روی هم فشار ندهید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “دندان قروچه در خواب چه عوارضی دارد؟

  1. سلام و احترام خدمت مدیر وبسایت
    بنده از مطالب سایت شما لذت بردم و استفاده کردم تبریک میگم سایت خوبی طراحی کردید خواستم از زحماتتون تشکر کنم، باز هم مطالب وبسایت شمارو پیگیری و استفاده خواهم کرد

    • سلام و درود خدمت شما دوست عزیز و همراه، من به نمایندگی از تیم ویکی ووک از اظهار لطف شما تشکر می کنم. امیدوارم سالم و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *