گیاه اسطوخودوس را چگونه استفاده کنیم؟

خیلی درباره‌ی آرامشبخش بودن گیاه اسطوخودوس یا اسطوقودوس و یا حتی استوقودوس شنیده ایم، این گیاه دارای خواص بسیاری است که ما نیز در مطالب قبل خواص آن را بررسی کرده ایم، در این مطلب میخواهیم راه های استفاده از این گیاه بسیار مفید را بررسی کنیم تا ببینیم چگونه می توانیم از خوردن این گیاه به آرامش برسیم.

طرز استفاده اسطوخودوس

اسانس اسطوخودوس دارای حدود 40% استات لینالیل است همچنین در آن ترکیباتی نظیر اسید بوتیریک ، اسید پروپیونیک و اسید والریک ، لینالول آزاد و ژرامبول وجود دارد. از این گیاه  می توانید به سه روش دم کرده، کمپرس و یا از روغن این گیاه استفاده کنیم.

دم کرده اسطوخودوس

حدود 5 گرم سرشاخه گلدار و یا گل این گیاه را در یک لیتر آبجوش ریخته و بمدت 10 دقیقه دم کنید . مقدر مصرف این دم کرده 4-3 فنجان در روز است .

 

گیاه اسطوخودوس را چگونه استفاده کنیم؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

طریقه‌ی مصرف فن‌فلورامین چگونه است؟ / ویکی ووکطریقه‌ی مصرف فن‌فلورامین چگونه است؟

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، فن‌فلورامین یکی از داروهای شیمیایی است که در درمان موارد تثبیت‌نشده مانند کودکان مبتلا به اوتیسم با سطح سروتونین خونی بالا تجویز می شود همچنین این دارو نوعی…

 

 


کمپرس اسطوخودوس

30 گرم گل و یا سرشاخه گلدار این گیاه را با یک لیتر آبجوش مخلوط کرده و بمدت 10 دقیقه دم کنید .

اسانس و روغن اسطوخودوس را می توانید از فروشگاههای گیاهان دارویی و یا برخی از داروخانه ها تهیه کنید برای مصرف یک قطره از آنرا با یک قاشق روغن بادام و یا روغن زیتون مخلوط کرده و برای ماساژ استفاده کنید . و یا یک قطره آنرا روی یک حبه قند و یا یک قاشق عسل مخلوط کرده بخورید .

اسطوخودوس گیاهی است بی ضرر است و تقریبا همه می توانند بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنند، فقط برای اشخاص صفراوی مزاج خوب نست و باعث آشفتگی می شود . اینگونه اشخاص باید آنرا با سکنجبین یا کتیرا بخورند و برای اینکه بدون مشکل از این گیاه استفاده کنید می توانید با مشاوران داروی گیاهی مشورت کنید.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *