گرده گل زنبور عسل و خواص آن

گرده گل زنبور عسل

بهترین منبع ویتامین در زمین در حال حاضر گرده زنبور عسل است. محققان گرده گل زنبور عسل  نسبت به منابع دیگر حیوانی دارای بیشترین میزان پروتئین است. این ماده دارای اسیدهای آمینه ساختاری است. گرده گل  نه  تنها سرشار از پروتئین است بلکه حاوی مواد  مغذی مورد نیاز بدن است. در این پست میخواهیم بیشتر با این ماده مفید و مغذی آشنا شویم.

گرده گل زنبور عسل چیست؟

 

گرده گل زنبور عسل

 

گرده گل دانه‌های ریزی است که در قسمت انتهایی پرچم گل قرار دارد و تنها عامل برای بارور کردن گیاه است. در واقع، غذایی است که به طور اختصاصی  برای زنبور های کوچک (کارگر) تولید می شود. یک قاشق مربا خوری عسل حاصل یک ماه تلاش 8 ساعته یک زنبور است.

گرده گل زنبور عسل چه فوایدی دارد؟

در برخی از نقاط دنیا   گرده زنبور عسل به عنوان دارو مصرف می شود و نقش کلیدی در التیام بخشی دارد. این ماده غذایی می تواند میکروب های متعددی از جمله باکتری،ویروس  و قارچ ها را از بین ببردوغنی از اسید های چرب،آنزیم ها و آنتی اکسیدان هاست.

گرده گل زنبور عسل مفید برای آسم

این ماده مفید خاصیت ضد التهابی دارد و علایم  آسم را هنگام حمله کاهش می دهد. گرده زنبور عسل برای مبتلایان به برونشیت و سرفه حاد نیز مفید است.

گرده گل زنبور عسل

گرده گل زنبور عسل روند هاضمه را بهبود می بخشد

به عنوان یک غذای کامل ، می تواند هاضمه را بهبود دهد. در نتیجه آنزیم های آن به لوله گوارشی کمک می کند تا غذا را بهتر جذب وپردازش کند.

گرده گل زنبور عسل سیستم ایمنی را تقویت می کند

با برقراری تعادل   باکتری ها  در روده، قدرت سیستم ایمنی بدن را بالا می برد و از آن در برابر مشکلات به وجود آمده ناشی از فعالیت باکتری، ویروس و قارچ محافظت می کند.چون سیستم ایمنی را تقویت می کند در رفع حساسیت ها  نیز موثر است.

گرده گل زنبور عسل برای سیستم قلب بسیار مفید است

به علت میزان بالای آنتی اکسیدان رگ های خونی را سالم نگه می دارد.التهاب را کنترل می کند . البته مصرف آن به بیماران دارای فشارخون بالا توصیه نمی شود.

گرده گل زنبور عسل

گرده گل زنبور عسل برای پوست مفید است

کرم های مرطوب کننده و پماد های زیادی  برای رفع اگزما و بیماری های التهابی دیگر در بازار وجود دارد که حاوی گرده گل زنبور عسل است زیرا این ماده دارای خاصیت ضد التهابی است؛ این ماده به مکمل های ضد پیری نیز افزوده می شود زیرا  دارای میزان فراوانی آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد مقابله می کند.

همچنین لطفا برای مصرف این گیاه جهت درمان های بالا که ذکر شد حتما با مشاور داروی گیاهی مشورت کنید.

به امید فردایی روشن.

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *