ژل رویال و خواص آن

ژل رویال و خواص آن / ویکی ووک

ژل رویال یا شاه‌انگبین ماده ای غلیظ و ژلاتینی که از بزاق زنبور عسل تهیه می شود و دارای خواص بسیار زیادی است. این ماده ی انرژی بخش بعنوان غنی ترین ماده ی مغذی بیولوژیک شناخته شده است. ما در مطالب قبل خواص میوه های زیادی همچون سیب و پرتقال و … را بررسی کردیم در ادامه این ماده مفید را بررسی میکنیم.

درباره‌ی ژل رویال

همانطور که گفتیم، ژل رویال ماده غلیظ و ژلاتینی، کرم ‌رنگ با بوی خاص است که از غدد بزاقی زنبور عسل ترشح و با بزاق مخلوط  می شود و هنگام حل شدن در آب کمی کف تولید می‌کند. این ژل از گذشته‌های دور به‌عنوان اکسیر جوانی ومایه حیات در طب باستان استفاده می‌شد واکنون نیز در کشورهای پیشرفته جهان استفاده طبی از آن بر پایه تحقیقات دانشمندان در دانشگاه‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی معتبر رایج است.

ژل رویال و خواص آن / ویکی ووک


شاید دوست داشته باشید

خشکی موچگونه خشکی مو را از بین ببریم؟

قرار گرفتن مداوم در برابر خورشید، مواد سمی محیط اطراف و استفاده منظم از محصولات شیمیایی می تواند دلیل این مشکل باشد. خشکی مو در زنان شایع‌تر است. هنگامی که خشکی مو به درستی درمان نشود…


خواص ژل رویال

 نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد که مصرف ژل رویال میزان قند خون مبتلایان به دیابت نوع 2 را بهبود می‌دهد. و همچنین این ژل بسیار مفید قدرت باروری مردان را افزایش می دهد و باعث بهبود شمارش اسپرم ها و همچنین میزان زنده بودنشان می شود. یکی دیگر از فواید این ژل تسریع بخشیدن به روند التیم زخم است و همچنین از پیری زودرس نیز جلوگیری میکند.

از دیگر مزیت های ژل رویال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با پوکی استخوان مقابله می‌کند
  • از بروز التهاب مزمن پیشگیری می‌کند
  • علایم یائسگی را بهبود می‌دهد
  • به عملکرد کبد کمک می‌کند

و همچنین شاه‌انگبین برای مبتلایان به آلزایمر هم مفید است. نتایج بررسی‌های متعددی نشان می دهد، ژل رویال باعث بهبود حافظه و یادگیری بیماران مبتلا به آلزایمر می‌شود.

طریقه‌ی مصرف ژل رویال

۱ قاشق چایخوری و یا کمتر با ۱ لیوان شیر به همراه مقداری عسل مخلوط و میل نمایید

عوارض جانبی ژل رویال

این ماده بسیار غنی علارغم فواید زیادی که دارد اما دارای عوارضی هم است و ممکن است در افرادی گرم مزاج هستند باعث واکنشهایی همچون کهیر شود.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *