چگونه چروک پوست را از بین ببریم؟

چروک پوست

با سلام به کاربران محترم ویکی ووک. در ادامه مباحث بخش سلامت امروز به بحث چروک پوست میپردازیم. ایجاد چین و چروک پوست ،بخشی از روند پیری است اما برخی از عادتهای روزمره نیز باعث تسریع وقوع آن می شوند.

با ما همراه باشید. در این مطلب به عادت هایی اشاره میکنیم که باعث تسریع روند پیری و چروک پوست میشوند.

چروک

 

تأثیر آدامس جویدن بر چروک پوست

به گفته محققان آدامس جویدن، باعث حرکت مداوم دهان میشود، که درنتیجه خطهای ریزی روی پوست صورت به وجود می آورد.

البته متخصصان دیگری هم هستند که میگویند جویدن آدامس، هر روز و به مدت پنج تا بیست دقیقه می تواند چین و چروک صورت را کاهش دهد.

آقای چااوهان دلیل این امر را این گونه توضیح می دهد که

جویدن آدامس گردش خون را در ناحیه سر و گردن تسریع می کند و همچنین میزان متابولیسم را در بدن افزایش می دهد و هر دوی این اثرات می توانند بر کاهش چین و چروک صورت نقش داشته باشند.

 

تأثیر کندن جوش بر چروک پوست

با هر بار کندن جوش یا کشیدن پوست، پوست دچار آسیب میشود و لک و حتی چین ایجاد میکند.

کندن و فشار دادن جوش‌ها نه تنها تاثیری در روند بهبود ندارد بلکه به علت زخمی شدن پوست، آثار آن به صورت جوشگاه یا لک تیره باقی می‌ماند که درمان آن بسیار مشکل‌ تر از درمان خودجوش‌ها است.

مورد دیگر نوع خوابیدن و اثر آن بر پوست است. خوابیدن روی صورت باعث بروز چین و چروک می شود، پس یا به پشت بخوابید یا اینکه از بالشت با روکش ساتن استفاده کنید.

تأثیر کشیدن صورت هنگام آرایش کردن بر چروک پوست

با کشیدن پوست چشم، هنگام خط چشم کشیدن، یا دهان بازکردن هنگام آرایش، روند پیری پوست را تسریع می کند.

در هنگام آرایش باید دقت داشته باشید تا با بهره گیری از نکاتی که میتواند به شما برای جلوگیری از چروک پوس کمک کند، سلامت پوست خود را تا حد امکان حفظ کنید.

چروک پوست

تأثیر کرم های ضد آفتاب بر چروک پوست

حتی چند دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید به شکسته شدن کلاژن پوست و در نتیجه به بروز چین و چروک منجر می شود. بنابراین هر روز، در هر نوع آب و هوایی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. به کودکان خود از سن پایین قرارنگرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب و مصرف کرم‌های ضدآفتاب را آموزش دهید، دقیقا همانند آموزش مسواک زدن قبل از خواب.

تأثیر مصرف مشروبات الکلی بر چروک پوست

مشروبات الکلی آب پوست را خشک میکند. به مرور زمان پوست انعطاف پذیری خود را ازدست می دهد و چین و چروک ایجاد می شود. علاوه بر آن مشروبات الکلی در کاهش جذب ویتامین A در بدن نقش زیادی دارد. این ویتامین در بازسازی سلول های جدید و کلاژن سازی نقش مهمی دارد. ویتامین A باعث نرمی، جوانی و سلامتی پوست می شود.

تأثیر استرس بر چروک پوست

استرس می تواند باعث چروک پوست و به وجود آمدن حلقه های سیاه اطراف چشم شود.

استرس و انقباض های دائمی حالت دهنده ی صورت باعث کشیده شدن بیش از حد پوست شما می شود و این کشیدگی دائمی پوست باعث چین و چروک میگردد. کسانی که دائم عصبی هستند و اخم می کنند صورتشان معمولا بیش از هم سن و سال های شان چین و چروک دارد و پیرتر به نظر می رسند.

چروک پوست

در انتها باید گفت که سلامت پوست یکی از عوامل مهم است که نه تنها بر سلامت جسم کمک میکند، بلکه تاثیر مستقیمی بر داشتن حال خوب و سلامت روحی دارد.

اگر دنبال اطلاعات بیشتر درباره سلامت پوست هستید میتوانید پست درمان بیماری های پوستی رامطالعه کنید.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *