چگونه بوی بد بدن را از راه های طبیعی از بین ببریم؟

بوی بد بدن

همواره افراد بدنبال راه حل هایی برای از بین بردن بوی بد بدن خود هستند زیرا این بوی بد علاوه بر اینکه باعث شرمساری و آزار دیگران است باعث آزار خود شخص نیز می شود. راه های بسیاری برای از بین بردن بوی بد بدن وجود دارد. ما در مطالب قبل راه های از بین بردن بوی بد پا را بررسی کرده بودیم در این مطلب میخواهیم راه های طبیعی از بین بردن بوی بدن را بررسی کنیم.

راه های طبیعی از بین بردن بوی بد بدن

بوی بدن هر انسانی منحصر به خود اوست و به طور کلی وضعیت جسمی و میزان رعایت بهداشت شخصی، نقش عمده ای در نوع بو دارد. البته بوی زیر بغل با توجه به غذاهای خاصی که می خوریم، تغییر می کند. مواد طبیعی ای مانند آب، کلروفیل و سیر و… وجود دارند که بسیار برای از بین بردن بوی بد بدن مفید هستند که در ادامه آن ها را بصورت مجزا بررسی میکنیم.

پروبیوتیک

ماست و کفیر منابع پروبیوتیک است؛ از طرفی مواد غذایی تخمیر شده مانند سرکه سیب، مانع از فعالیت باکتری های مضر می شود.

روی

از روی به عنوان ماده اصلی در تهیه لوازم بهداشتی از جمله خمیر دندان و دئودورانت استفاده می شود. این ماده نقش اصلی در روند سم زدایی و تنظیم آن دارد. روی، خاصیت آنتی اکسیدانی دارد از این رو از سلول های بدن در مقابل آسیب رادیکال آزاد محافظت می کند. مصرف مکمل روی می تواند میزان ذخیره آن را در بدن بالا ببرد. خوردن غذاهای غنی از روی مانند:

  • مغز میوه
  • تخمه کدو
  • غذای دریایی

باعث خوشبو شدن بدن می شود.

بوی بد بدن

سیر

اگر چه سیر بوی قوی دارد اما از بدن در برابر ویروس های متعدد و بیماری های باکتریایی که باعث بوی نامطبوع می شود، محافظت می کند. مصرف سیر خطر بروز برخی از سرطان های سیستم گوارشی را کاهش می دهد. آلیسین نوعی فیتو کمیکال است که دارای خاصیت قوی آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است

بوی بد بدن

آب

یکی از بهترین راه های رفع بوی بدن، مصرف فراوان آب سالم و خنک است. متخصصان سلامت، مصرف آب فراوان را برای دفع سموم بد بوی بدن از درون کبد، کولون و کلیه، توصیه می کنند. افزودن کمی آب لیمو به یک لیوان آب و مصرف آن اول صبح برای سم زدایی از دستگاه گوارش مفید است.

کلروفیل

کلروفیل را خنثی کننده طبیعی بوی بد بدن می دانند. سبزی هایی مانند:

  • گشنیز
  • جعفری
  • برگ های سبز دیگر
  • چای سبز

خاصیت سم زدایی دارد.

بوی بد بدن

بنابراین مصرف مواد غذایی غنی از کلروفیل، درمان طبیعی برای رفع بوی بدن و دهان است.

به امید فردایی روشن

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “چگونه بوی بد بدن را از راه های طبیعی از بین ببریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *