چگونه استرس و اضطراب را برطرف کنیم؟

چگونه استرس و اضطراب را برطرف کنیم؟ / ویکی ووک

77 درصد مردم به‌طور منظم دچار عوارض جسمی ناشی از استرس و اضطراب ، خستگی، سردرد، دل‌درد، تنش عضلانی، تغییر در اشتها و دندان قروچه می شوند، درحالی‌که 73 درصد دچار مشکل روانی مثل بدخلقی ، خشم، عصبانیت و کمبود انرژی می‌شوند. ما در مطالب قبل نیز راه های را برای از بین بردن اضطراب و استرس پیشنهاد کرده بودیم اما در ادامه بابرخی دیگر از روش ها که بیشتر روانشناسانه است آشنا می شویم.

راه های از بین بردن استرس و اضطراب

گوش دادن به موسیقی

به گفته مربی ورزشی و مشاور پزشکی ورزشی آدام اسکات ، موسیقی قدرت تغییر دادن حالت  شیمیایی را در سلول‌های ما دارد . هنگام آماده شدن برای رفتن  به سرکار رادیو را روشن کنید  یا به موسیقی آرام گوش دهید تا احساس آرامش کنید.

 

چگونه استرس و اضطراب را برطرف کنیم؟ / ویکی ووک

 

ماساژ دست

نتیجه  یک مطالعه منتشر شده در سال 2008 در مجله طب مکمل و جایگزین، نشان داد که  ماساژ پنج‌دقیقه‌ای دست به‌طور چشمگیری  سطح استرس را پایین می‌آورد.  ماساژ درمانی روی بیوشیمی بدن تاثیر می‌گذارد و درنتیجه شما را   ازافسردگی و اضطراب رهایی می بخشد.


شاید دوست داشته باشید

انگور

انگور و خواص آن

انگور حاوی ویتامین های A ،B ،C می باشد، ضد سرطان است و دارای خواص…


نگاه گردن به رنگ های شاد

طبق گفته محققان فقط چند دقیقه نگاه کردن به رنگ های درخشان و شاد، می‌تواند روی بیوشیمی بدن تأثیر مثبت بگذارد و باعث کاهش استرس شود.

 

چگونه استرس و اضطراب را برطرف کنیم؟ / ویکی ووک

 

مصرف چای گیاهی

یک  استاد گیاه‌شناس آمریکایی، دمنوش گیاهی نعناع گربه ای ، بادرنجبویه ،گل ساعت، رازک یا سنبل‌الطیب  را کاهش‌دهنده عالی استرس عنوان کرد.اگر هم علاقه‌ای به دمنوش ندارید ، سعی کنید چای سیاه یا چای سبز را  با عسل بخورید.

در کنار روش های فوق انجام برخی از کارها همچون راست ایستادن و استفاده از صندلی های گهواره ای و حتی فشار دادن دست کسی که برایتان عزیز است نیز میتواند بسیار برای از بین بردن استرس و اضطراب مفید باشد.

به امید فردایی روشن. 🙂

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *