چه کار هایی را نباید با معده خالی انجام داد؟

معده خالی

ماهیت هر فرد از غذایی که میل می فرماید شکل میگیرد و این یک امر پذیرفته شده است. اما اعمالی هم که قبل و بعد غذا خوردن نیز انجام می دهید در شکل سلامت و جسم انسان ها تاثیر گذار است. ما در مطالب قبل صحبت های زیادی را درباره یکی از مهمترین اعضای بدن یعنی معده داشتیم در این مطلب نیز میخواهیم بررسی کنیم که چه کارهایی را نباید با معده خالی انجام داد.

کارهایی را که نباید با معده خالی انجام داد؟

وقتی میگوییم معده خالی یعنی دو ساعت یا بیشتر از صرف آخرین وعده غذایی تان گذشته باشد، در این صورت معده عمل هضم غذا را انجام داده است و کم کم احساس گرسنگی به سراغ انسان می آید.

نوشیدن آب مرکبات

فیبر ها و اسید های موجود در آب مرکبات به طوری می باشد که بسیار برای معده ی خالی مضر است و باعث تخریب آن می شود و بسیار برای اشخاصی که دچار التهاب معده هستند و یا مستعد آن می باشند بسیار خطرناک است. البته ناگفته نباشد که آب مرکباتی که تازه تازه  گرفته شده باشد به طوری که با نسبت یک ب یک با آب ترکیب شود نه تنها مضر نیست بلکه دارای فواید زیادی هم می باشد.

نوشیدن قهوه

 

معده خالی

 

قهوه تولید اسید معده را تحریک می‌کند. نوشیدن قهوه با معده خالی به ترش کردن و دیگر مشکلات گوارشی منجر می‌شود. البته اگر عادت دارید که این نوشیدنی را در صبح میل کنید توصیه میکنیم که آن را با شیر و خامه ترکیب کنید و میل بفرماید زیرا این مواد با چربی که در خود دارند تاثیرات منفی قهوه را میگیرند.

ورزش سنگین

برخلاف باور برخی از افراد که میگویند ورزش با معده خالی کالری بیشتری را می سوزاند، ورزش کردن آن هم با معده خالی هیچ تاثیری بر آب کردن چربی ندارد و بیشتر به ماهیچه ها آسیب می رساند. توصیه میکنیم که تمرین ایروبیک را جایگزین ورزش‌های سنگین کنید؛ اما اگر مشکلات گوارشی دارید بهتر است قبل از انجام هر نوع ورزشی غذای مختصری مصرف کنید زیرا فعالیت فیزیکی، باعث تولید شیره معده می شود که برای معده خالی مضر است.

خوابیدن با معده خالی

میزان پایین گلوکز خون و گرسنگی از به خواب رفتن فرد جلوگیری می‌کند و به خواب کاذب و بیدار شدن زودهنگام منجر می‌شود. از آن جا که پرخوری قبل از خواب نیز ایده خوبی نیست بهترین راه، مصرف مقداری مواد لبنی است. این مواد حاوی کلسیم و منیزیم است و خواب آرامی را برای ما به ارمغان می‌آورد.

مصرف دارو

 

معده خالی

 

آسپرین‌‌ها و دیگر داروهای استروئیدی ضدالتهاب (NSAIDs) نباید قبل از غذا و با معده خالی مصرف شود. این کار نه ‌تنها از تاثیرگذاری آن ها می‌کاهد، بلکه می‌تواند مشکلات جدی مانند خون ریزی معده را به دنبال داشته باشد. شیر، تاثیرات منفی این داروها را کاهش می‌دهد. اگر شیر در دسترس نیست بهتر است این داروها را با آب فراوان مصرف کنید.

به امید فردایی روشن

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *