چه مکمل های در سنین بالا ضروری است؟

سنین بالا

از سن چهل سالگی به بعد، بافت عضلانی شروع به تحلیل رفتن می‌کند، احتمال افزایش وزن بیشترمی‌شود، علایم یائسگی به مرور در خانم ها خودنمایی می‌کند، خطربیماری های مزمن مانند سرطان، بیماری های قلبی و دیابت، افزایش پیدا می‌کند و همه این ها یعنی اینکه شیوه زندگی ما به اصلاحاتی نیاز دارد تا روند پیری و عواقب مرتبط با آن را کندتر کنیم. یک راه حل این است که افراد در سنین بالا ویتامین‌ ها و مواد مغذی ضروری را از طریق یک رژیم غذایی سالم در اختیار بدن قرار دهند. غذا در مقایسه با قرص‌ها و مکمل‌ها، منبع بسیار بهتری برای تامین نیاز بدن به ویتامین ها و مواد مغذی است، زیرا بهتر جذب بدن می‌شود، اما گاهی نیز ممکن است که فرد به مکمل نیاز پیدا کند.

مکمل های ضروری در سنین بالا

همانطور که در بالا نیز اشاره شد افراد در سنین بالا برای اینکه عواقب پیری را کندتر کنند نیاز دارند که رژیم غذایی خود را تغییر دهند و از ویتامین ها و مکمل هایی استفاده کنند در مطالب قبل ما درباره ی مکمل های مفید برای لاغری صحبت کرده بودیم، در این مطلب لیستی از مکمل های ضروری در سنین بالا را باهم میخوانیم.

ویتامین B ۱۲

بعد ازچهل سالگی باید توجه بیشتری به تامین ویتامین ب ۱۲ داشته باشیم. وجود این ویتامین برای عملکرد طبیعی خون و مغز ضروری است.

 

سنین بالا

 

 کلسیم

وجود کلسیم کافی به حفظ سلامت استخوان ها در سنین بالا کمک می‌کند. به علاوه، وجود کلسیم برای فعالیت دیگر بخش های بدن مثل انقباض عضلات، عملکرد اعصاب و قلب و سایر واکنش های بیوشیمیایی ضروری است و اگر کلسیم کافی در رژیم غذایی ما وجود نداشته باشد، بدن مجبور می‌شود که کلسیم را از روی استخوان ها بر دارد و این کمبود را جبران کند.

ویتامین D

این ویتامین از ما در برابر بسیاری از تغییرات ناشی از بالا رفتن سن محافظت می‌کند. کمبود ویتامین دی با بروز دیابت، بیماری های:

  • قلبی
  • ام اس 
  • سرطان های سینه
  • سرطان روده بزرگ

در ارتباط است.

منیزیم

عمل کلیدی منیزیم، کمک به تنظیم فشار خون است که برای زنان بالای ۴٠ سال از اهمیت زیادی برخوردار است. کمبود منیزیم با بروز بیماری های:

  • قلبی
  • دیابت
  • التهاب

در ارتباط است.

پتاسیم

پتاسیم در هر سنی، در تنظیم فشار خون نقش کلیدی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که دریافت پتاسیم درخانم های یائسه، خطر سکته را کاهش می‌دهد.

سنین بالا

امگا ٣

اسیدهای چرب امگا ٣ فواید بسیار زیادی دارد و با بعضی از تغییرات منفی که با بالا رفتن سن در بدن ایجاد می‌شود، مقابله می کند.

پروبیوتیک‌ها

پروبیوتیک، ویتامین یا ماده معدنی نیست، اما مصرف آن برای خانم های بالای ۴٠ سال ضروری است. پروبیوتیک ها، در حفظ سلامت دستگاه گوارش و کنترل وزن، نقش مهمی دارد و حتی خطر بروز بیماری های:

  • قلبی
  • دیابت
  • سکته

را کاهش می‌دهد.

به امید فردایی روشن.

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *