چه مواد غذایی باعث درمان گرمازدگی می شود؟

جلوگیری از گرمازدگی چه مواد غذایی باعث درمان گرمازدگی می شود؟ / ویکی ووک

یکی از مشکلاتی که برخی از افراد در این فصل با آن مواجه می شوند گرمازدگی است، گرمازدگی یک اختلال بسیار جدی است که اگر به موقع به آن رسیدگی نشود امکان دارد باعث مرگ شود، در همانطور که در مطالب قبل به آن اشاره کرده بودیم در این اختلال بدن توانایی خود را در تنظیم دما از دست می دهد، البته راه های برای مقابله با این مشکل وجود دارد که برخی از آن ها را در مطالب قبل بررسی کرده بودیم. در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که کدام مواد غذایی باعث درمان گرمازدگی می شود.

موادغذایی مفید برای درمان گرمازدگی

 

چه مواد غذایی باعث درمان گرمازدگی می شود؟ / ویکی ووک

 

همانطور که گفتیم، گرمازدگی یک نوع اختلال در بدن است که با علائمی همچون تنفس نامناسب و سخت،ضربان قلب سریع،نبض زیاد،سردرد و تهوع و خشکی زیاد پوست همراه است و اگر به موقع درمان نشود باعث مرگ فرد می شود. در گرمازدگی بدن مقدار زیادی آب از دست می دهد، و علاوه بر آن الکترولیت و املاح معدنی بدن نیز از بدن خارج می شود، از همین برای جبران باید باید مایعات و مواد غنی از پتاسیم استفاده کنید. از جمله از مواد غنی از پتاسیم: خربزه، طالبی و زردآلو که خواص آن را در مطالب قبل نیز بررسی کرده بودیم است که بسیار می تواند در فصل گرما کار ساز باشد. افرادی که دچار گرمازدگی می شوند، می تواند از آب میوه ها نیز استفاده کنند اما فقط آب میوه های طبیعی زیرا آب میوه های مصنوعی به هیچ عنوان تاثیر آب میوه های طبیعی را ندارد.


شاید دوست داشته باشید

خشکی موچگونه خشکی مو را از بین ببریم؟

قرار گرفتن مداوم در برابر خورشید، مواد سمی محیط اطراف و استفاده منظم از محصولات شیمیایی می تواند دلیل این مشکل باشد. خشکی مو در زنان شایع‌تر است. هنگامی که خشکی مو به درستی درمان نشود…

 


یکی از مشکلاتی که در گرمازدگی افراد با آن درگیر هستند از دست دادن سدیم است، سدیم ماده‌ی اصلی نمک است که در پی تعریق بسیار زیاد دفع می شود، بنابراین توصیه می شود که محلول ORS را هنگامی که گرمازده می شوید به آب میوه اضافه کنید. جرعه جرعه نوشیدن آب و اضافه کردن مقداری نمک به آب نیز می تواند در درمان گرمازدگی بسیار موثر باشد.

شما چه راه هایی را برای درمان گرمازدگی پیشنهاد می دهید؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *