چه عواملی باعث ضعف چشم می شود؟

ضعف چشم

تقریبا تمام کارهایی که انجام می دهیم از درس خواندن بگیرید تا رانندگی به بینایی نیاز داریم. اما اکثر ماها بدون اینکه متوجه شویم در زندگی مان با انجام برخی از عادت ها داریم به سلامت این عضو مهم از بدن آسیب می رسانیم. ما در مطالب قبل صحبت های زیادی درباره ی چشم و بیماری های مرتبط با آن مثل گل مژه و آب مروارید صحبت کردیم، در ادامه مطلب به برخی از این عادت ها که باعث ضعف چشم می شود اشاره می کنیم.

عوامل موثر در ضعف چشم

ضعف چشم

همانطور که گفتیم برخی از عادت ها باعث آسیب به چشمان می شود. عواملی همچون:

استعمال دخانیات

بیش از 7هزار ماده شیمیایی در هر نخ سیگار، وجود دارد، برخی از این مواد مانند منواکسیدکربن و نیکوتین به رگ های خونی آسیب می رساند و مانع از گردش مناسب خون در چشم می شود. دود سیگار مشکلات بینایی مانند آب مروارید و  را تشدید می کند و باعث ضعف چشم می شود.

نگاه کردن بیش از حد به وسایل الکترونیکی همچون لب تاپ و موبایل

نگاه کردن بیش از به وسایل الکترونیکی آن هم از فاصله نزدیک فشار زیادی بر روی چشم می آورد. افرادی که سرو کار زیادی با این موارد دارند باید مرتب به چشمانشان استراحت دهند.

استفاده نکردن از عینک آفتابی

اشعه ماورای بنفش خورشید، باعث تسریع روند پیری پوست، از جمله اطراف چشم ها می شود. این اشعه علاوه بر پوست می تواند به بینایی آسیب برساند و باعث مشکلاتی مانند آسیب دیدگی شبکیه چشم، آب مروارید و ناخنک شود، در هوای آفتابی یا ابری، حتما از عینک آفتابی استفاده کنید.

کم مصرف کردن میوه

میوه های رنگارنگ، سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است که برای چشم مفید است. میوه هایی چون:

حاوی مواد مغذی است که بینایی را تقویت می کند و پیشرفت روند بیماری های مربوط به سن مانند آب مروارید، آب سیاه و ماکولادژنراسیون را به تأخیر می اندازد.

ضعف چشم

کم خوابی

کم خوابی باعث سیاهی چشم و پف زیر چشم میشود و علاوه بر آن احتمال بیماری های همچون اسپاسم و خشکی چشم نیز از بی خوابی وجود دارد.

به امید فردایی روشن.

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *