چه تغذیه ای برای دانشجویان مناسب است؟

چه تغذیه ای برای دانشجویان مناسب است؟ / ویکی ووک

در همین ابتدای بحث روز دانشجو را به همه ی دانشجویان عزیز تبریک می‌گوییم، دانشجویان قشر فعال جامعه هستند. دانش آموزان دیروز که امروز در جامعه و آینده ی آن نقش دارند و برخی از دانشجویان نیز برنامه ای مشخص برای خود دارند و هم اکنون دارند قدم های اولیه خود را برای رسیدن به هدفی مشخص بر می دارند. این دانشجویان برای اینکه به هدف خود برسند باید بدنی سالم و فکری درست داشته باشند. تغذیه سالم در این امر بسیار به دانشجویان برای رسیدن به اهدافشان کمک میکند در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که چه تغذیه ای برای دانشجویان سالم و مفید است.

 

چه تغذیه ای برای دانشجویان مناسب است؟ / ویکی ووک

 

تغذیه ی سالم برای دانشجویان

برای داشتن تغذیه ای سالم اولین قدم خوردن صبحانه ای مقوی است، خوردن برخی برخی خوراکی های طبیعی در کنار عسل، تخم مرغ، شیر و پنیر تازه می تواند توانمندی مغز و کارایی آن را افزایش دهد. مربای بالنگ که از گوشت میوه بالنگ یا اترج تهیه می شود، یکی از بهترین خوراکی های طبیعی است که توانایی مغز را افزایش می دهد. مربای بالنگ بهترین و مفیدترین خوراکی برای از بین بردن علایم گلودرد و سرماخوردگی در فصل پاییز است.


شاید دوست داشته باشید

فندق و خواص آن / ویکی ووکفندق و خواص آن

فندق طبعی گرم و خشک دارد و بیشتر در نواحی کوهستانی ایران پرورش داده می­شود. این میوه فواید بسیار زیادی دارد از جمله…


داشتن میان وعده های مقوی

اگر بی میل و بی اشتها هستید و از خوردن غذا و وعده های غذایی طفره می روید، به میان وعده های غذایی بیشتر توجه کنید.میوه های تازه، نان، پنیر، یکی دو عدد مغز گردو و خشکبار مانند نخودچی، کشمش، برنجک، گندم برشته ، عدس برشته، توت خشک و برگه انواع میوه ها که به صورت طبیعی تهیه شده، بهترین میان وعده است.

استفاده از دمنوش های گیاهی

نوشیدن دمنوش های گیاهی مانند:

را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

 

چه تغذیه ای برای دانشجویان مناسب است؟ / ویکی ووک

 

نوشیدن این چای های گیاهی موجب تقویت حافظه می شود و توانایی مغز را برای یادگیری و ذخیره اطلاعات بیشتر می کند، به گونه ای که فرد در مدت زمان کوتاه تری می تواند داده های بیشتری را در ذهن خود ثبت کند. برای تهیه این دمنوش ها کافی است یک قاشق غذاخوری از برگ های خشک شده هر یک از این گیاهان را در یک لیوان آب جوش بریزید و سر آن را ببندید و اجازه دهید به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد. در کنار دمنوش های گیاهی بخور را نیز فراموش نکنید زیرا استنشاق بخور برگ های گیاه اوکالیپتوس می تواند به بهبود اکسیژن رسانی به سلول های مغزی کمک کند و در عین حال تمرکز فرد را بالا ببرد و توان یادگیری را چند برابر کند و بسیار برای دانشجویان مفید است.

به امید فردایی روشن. 🙂

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *