چرا فست فودها مضر هستند؟

چرا فست فودها مضر هستند؟ / ویکی ووک

فست فودها خوشمزه‌هایی که بسیار برای انسان ها مضر هستند، بسیار سلامت را تحت الشعاع قرار می دهند، ما در مطالب قبل بررسی کردیم که چرا مردم به فست فود ها علاقه هستند و اینکه چگونه فست فود ها را ترک کنیم، در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که اصلا چرا مضر هستند؟

 

چرا فست فودها مضر هستند؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

چگونه از آقطی سیاه استفاده کنیم؟ / ویکی ووکچگونه از آقطی سیاه استفاده کنیم؟

مقدر ۶۰ گرم پوست ساقه ، برگ و یا میوه این درختچه را در یک لیتر آب ریخته و بگذارید آهسته بجوشد تا…

 

 


دلایل مضر بودن فست فودها

فست فودها و مخلفات آن سرشار از کربوهیدرات‌ها و بدون فیبر است. وقتی دستگاه گوارش‌ این غذاها را به‌اصطلاح بشکند، گلوکز یا قند حاصل از آن وارد جریان خون‌ می‌شود و درنتیجه قند خون‌ افزایش می‌یابد. تا وقتی سالم هستید، این فرایند به دقت توسط بدن‌ تنظیم می‌شود و اندام‌ها به‌خوبی این جهش‌های ناگهانی قند خون را کنترل می‌کند. اما مصرف مداوم غذاهای سرشار ازکربوهیدرات‌ موجب تکرار جهش‌های ناگهانی قند خون می‌شود.

تمام فست فودها سرشار از قند است و مصرف هرچه بیشتر آن ها باعث می شود شما قند بیشتری طلب کنید.

فست فود ها باعث افسردگی می شود و علاوه بر افسردگی، خطر ابتلا به اضطراب با مصرف غذاهای فوری بیشتر می شود. کربوهیدرات های تصفیه شده در این غذاها، باعث افزایش سریع قند خون می شود و به همان سرعت افت قند خون را به همراه دارد. مصرف این مواد موجب حمله های هراس، بی خوابی و اضطراب می شود.

 

چرا فست فودها مضر هستند؟ / ویکی ووک

 

رنگ های مصنوعی موجود در فست فودها از جمله بنزوات سدیم، شما را در معرض خطر بیش فعالی قرار می دهد. مصرف غذاهای چرب و فست فودها به افزایش تولید انسولین در پانکراس منجر می شود و احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را در شما بالا می برد. ضعف حافظه در کسانی که به مقدار زیاد فست فود مصرف می کنند، مشهود است. و یکی دیگر از مشکلاتی است که پس از خوردن فست فود دچار آن می شوید.

بسیاری ازغذاهای فست‌فودی از محصولات حیوانی و بسیار سرخ شده آماده و با پنیر فراوان و سس چرب سرو می‌شود. مقادیر بالای چربی در فست‌فودها باعث افزایش کلسترول و در پی آن تصلب شرایین می‌شود

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *