نارگیل و خواص آن

نارگیل

در پست های گذشته با خواص بسیاری از میوه ها و سبزیجات همچون کدوسبز، ذرت، خربزه، انگور، خیار و… آشنا شدیم. امروز می خواهیم با میوه ای بیضی شکل که پوسته ای قهوه ای دارد به اسم نارگیل آشنا شویم. این میوه در جنوب آسیا کشت می شد اما اکنون درخت آن در تمام مناطق استوایی وجود دارد.

درباره نارگیل

نارگیل با نام علمی (Cocos nucifera) طبعی گرم و خشک دارد و از کالری بسیار زیادی بهرمند است به همین علت موجب چاقی می شود. درخت این میوه قسمت های مختلفی دارد که ریشه، گل، دانه (پوسته، آب، روغن هسته) قابل استفاده می باشد. جالب است بدانید مردم اقیانوس آرام از تمام قسمت های این درخت استفاده و آن را به عنوان غذای اصلی مصرف می کنند. در ادامه با خواص این میوه آشنا می شویم.

نارگیل

خواص نارگیل

 نارگیل بوی بد دهان را از بین می برد، برای افرادی که رماتیسم دارند مفید است، حافظه را تقویت می کند، برای زخم معده مفید است، محرک مراکز عصبی تناسلی است.

خوردن این میوه با شکر بسیار مقوی است و همچنین افزایش دهنده خون است.

خوردن نارگیل تازه با عسل برای تقویت سلول های مغزی مفید است و کند ذهنی را رفع می کند.

آب این گیاه سردرد را که بر اثر نور خورشید ایجاد شود، تسکین می دهد همچنین یک غذای مناسب برای جایگزین مایعات از دست رفته در اسهال می باشد. گوشت این میوه دیرهضم است و برای هضم زودتر آن می توانید با شکر میل کنید همچنین برای رفع

  • درد مثانه
  • درد کمر مفید
  • کبد

مفید است. هنگام خرید این میوه دقت کنید که نارس نباشد. این میوه نارس شیره بیشتری دارد و وقتی می رسد شیره آن کم می شود بنابراین هنگام خرید، آن را تکان دهید تا صدای شیره را بشنوید. توجه داشته باشید هر کدام که سنگین تر باشد، تازه تر است.

نارگیل

مضرات نارگیل

نارگیل دیر هضم است به همین علت افرادی که ناراحتی گوارشی دارند، با احتیاط  آن را مصرف کنند.

این میوه به دلیل گرم بودن ممکن است برای افراد گرم مزاج مشکلاتی را به وجود آورد، بنابراین هنگام مصرف مراقب باشند و می توانند آن را به همراه میوه های ترش، هندوانه یا لیمو بخورند.

خوردن نارگیل کپک زده مضر است.


Arezooنویسنده :

آرزو بزرگوار

درباره نویسنده : دانش آموز


منابع: دکتر سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *