میوه‌های پرکالری کدامند؟

میوه‌های پرکالری کدامند؟ / ویکی ووک

گردو، بادام، پسته، فندق و… دانه های بسیار مفید است و جزو خشکبار محسوب می شود. این خوراکی ها، سرشار از چربی و پروتئین است و سطح انرژی بالایی دارد به طوری که هر ۱۰۰ گرم فندق ۵۰۰ کیلوکالری دارد که در مورد انواع گردو به ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوکالری هم می رسد؛ البته به دلیل فواید بسیار توصیه می شود روزانه چند عدد از آن ها میل شود، اما مصرف بیش از حد آنها باعث چاقی می شود در این مطلب میخواهیم میوه‌های پرکالری را بررسی کنیم.

میوه‌های پرکالری

آووکادو

نیمی از این میوه خوشمزه حدود ۲۲۰ کیلوکالری و ۱۵ گرم روغن دارد. آووکادو را باید منبع اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین ها و مواد معدنی دانست. البته مقدار مناسب آن را در برنامه غذایی تان بگنجانید.

نارگیل

نارگیل سرشار از اسیدهای چرب، پتاسیم و قندهاست که در کنار خواص غذایی بسیار پرکالری است؛ ۳۶۰ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم. البته نارگیل مقدار قابل توجهی فیبر غذایی دارد که علاوه بر تاثیر مثبت بر عملکرد دستگاه گوارش، خوراکی سیرکننده عالی نیز محسوب می شود.

موز

پرمصرف ترین میوه گرمسیری در دنیا موز است که با ۹۰ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم ،میوه ای پرکالری محسوب می شود. البته این میوه سرشار از ویتامین ، پتاسیم، منیزیم و فیبر است. تاثیر سیرکنندگی بالا مزیتی برای آن است تا میان وعده ای مناسب باشد.

انگور

 

میوه‌های پرکالری کدامند؟ / ویکی ووک

 

این دوست خوب سلامت قلب و عروق منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است و فواید بسیاری برای تندرستی دارد. البته به کالری آن توجه کنید؛ ۷۵ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم.


شاید دوست داشته باشید

گیربکس CVTگیربکس cvt چیست؟

گیربکس cvt سیستمی است که مصرف سوخت کمتر و قدرت بیشتر و تجربه رانندگی راحتری را نسبت به جعبه دنده دستی در اختیار میگذارد، در این سیستم…

 

 


گیلاس

گیلاس سرشار از ویتامین های C، A، B، پتاسیم، روی، آهن و کلسیم است. هر ۱۰۰ گرم آن ۶۵ کیلوکالری دارد؛ پس در مصرف آن افراط نکنید!

خرمالو

 

میوه‌های پرکالری کدامند؟ / ویکی ووک

 

این میوه منبع غنی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها از جمله پلی فنول ها، کاروتنوئیدها و تانین ها محسوب می شود. کالری آن به دلیل قند بالای فروکتوز و تقریبا مانند گیلاس است.

انبه

انبه نیز با ۶۳ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم، میوه ای نسبتا پرکالری است. این میوه گرمسیری سرشار از پتاسیم، ویتامین C و فیبرهاست که نمی توان از خواص آن چشم پوشید!

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام

Kail

مسير موفقيت با محل هاى توقف کننده وسوسه انگيز بسيارى نقطه گذارى شده، متوقف نشو | تلاش، انگیزه و هدف گذاری می تواند انسان را به هر نقطه ای برساند،
به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “میوه‌های پرکالری کدامند؟

    • سلام،
      نباید که نمیشه گفت، باید کالری دریافتی در روز رو طبق رژیمی که داره در نظر بگیره و بعدا استفاده کنه،
      و اینکه ما توی این سایت بارها تاکید داشتیم که رعایت تعادل کنید در مصرف همه چیز…
      این میوه ها دارای خواصی هستند که نمیشه ساده از آنها هم گذشت، خواص میوه ها رو هم میتونید تو این سایت مشاهده کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *