میزان مناسب پلاکت در خون چقدر است؟

میزان مناسب پلاکت در خون چقدر است؟ / ویکی ووک

پلاکت خون، اجزای کوچک مسطحی است که در خون وجود دارد و از بقیه سلول های خونی بسیار کوچک‌تر است. ما در مطالب قبل بطور مفصل درباره‌ی پلاکت خون صحبت کرده بودیم، در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که مقدار پلاکت در خون باید چه مقدار باشد.

مقدار پلاکت در خون

پلاکت خون باید بین ۱۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار در هر میلی متر مکعب خون برای بزرگ سالان باشد. البته پلاکت خون در کودکان و نوزادان کمی بیشتر است. زمانی که پلاکت زیر۵۰ هزار یا بیشتر از یک میلیون باشد، اتفاق غیر طبیعی رخ داده است و حتما باید به آن توجه شود. وقتی تعداد پلاکت های خون کم است، علایمی مانند خستگی، کبودی آسان و لکه های ناشی ازخون ریزی را روی پوست مشاهده می کنید. تعداد پایین پلاکت ها تحت عارضه ای به نام ترومبوسیتوپنی شناخته می شود

 

میزان مناسب پلاکت در خون چقدر است؟ / ویکی ووک

 

برخی از عفونت ها، لوسمی، روند درمان سرطان، سیروز کبدی، بزرگ شدن طحال، بیماری های خود ایمنی و مصرف برخی از داروها، می تواند به ایجاد ترومبوسیتوپنی منجرشود. با یک آزمایش خون ساده می توان این عارضه را تشخیص داد. اگر شما ترومبوسیتوپنی خفیف داشته باشید، می توانید از طریق دریافت رژیم غذایی سالم و برخی مکمل ها، میزان پلاکت ها را افزایش دهید. با این حال اگر این عارضه شدید باشد، به درمان های جدی تر نیاز است.


شاید دوست داشته باشید

کیک شکلاتی و طرز تهیه آن / ویکی ووککیک شکلاتی و طرز تهیه آن

امروز می خواهیم با طرز تهیه کیک شکلاتی آشنا شویم. این کیک مواد بسیار کمی دارد و به راحتی آماده می شود. این کیک یک عصرانه بسیار مناسب و …

 

 


بهترین مواد غذایی برای افزایش پلاکت در خون

 

میزان مناسب پلاکت در خون چقدر است؟ / ویکی ووک

 

یکی از بهترین گیاه ها برای درمان پایین بودن پلاکت خون جوانه شبدر یا همان یونجه است. این گیاه در گذشته یکی از پرکاربردترین گیاهان دارویی در طب سنتی بوده و امروزه نیز یکی از بهترین گیاه هایی است که به جای مکمل های مصنوعی و غیر طبیعی، برای درمان کم خونی از آن استفاده می شود و در مطالب قبل درباره‌ی این دو گیاه بصورت مفصل صحبت کرده بودیم.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *