لیمو شیرین و خواص آن

لیمو شیرین

در پست های قبل شما رو با خواص بسیاری از میوه ها و سبزیجاتی همچون نارگیل، کدو سبز، ذرت، خربزه، انگور، خیار و… آشنا کردیم اما امروز می خواهیم با میوه ای شیرین و آبدار به نام لیمو شیرین آشنا شویم. این میوه غنی از عناصر قلیایی است و از خانواده مرکبات می باشد.

درباره لیمو شیرین

 

لیمو شیرین

 

لیمو شیرین طبعی سرد دارد و درخت آن تا 60 متر رشد می کند. این میوه زرد رنگ در فصل زمستان می رسد و دارای ویتامین ث بالایی است به همین علت ایمنی بخش است و از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می کند. این میوه پرآب مقدار زیادی فسفر، منیزیم، سدیم، کلسیم و پتاسیم دارد. در ادامه با خواص این میوه پرخاصیت آشنا می شویم.

خواص لیمو شیرین

 

لیمو شیرین

 

لیمو شیرین آب مورد نیاز بدن را تامین می کند، از سرماخوردگی پیش گیری می کند، منبع غنی فولیک اسید است درنتیجه از استخوان ها و مفاصل حمایت می کند، حاوی پتاسیم است بنابراین سموم کلیه و مثانه را پاک می کند، عفونت های مثانه را برطرف می کند، میوه ای خنک کننده است و برای رفع التهاب و عطش بیماران تب دار مناسب است، خاصیت ادرار آور دارد و ملین است، سرگیجه را برطرف می کند، کلسیم بدن را حفظ می کند، در درمان زکام و گلودرد موثر است، عامل ضدعفونی کننده بدن است و به طور طبیعی ار تخمیر در معده جلوگیری می کند، برای افرادی که دچار آنفولانزا هستند توصیه می شود چراکه خاصیت سم زدایی دارد، گرسنگی را کاهش می دهد و برای افرادی که می خواهند وزنشان را کم کنند میان وعده مناسبی است و انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند.

لیمو شیرین

علاوه بر خواصی که گفته شد:

  •  هضم راحتی دارد بنابراین بر عملکرد کبد اثر مثبتی می گذارد
  • سبب کاهش بیماری اسکوربیت می شود (علائم این بیماری خونریزی لثه، ترک لب ها، تب می باشد)
  • سوء هاضمه را برطرف می کند
  • دارای ترکیبی به نام لیمونوئید است که در بهبود سرطان های مختلف موثر است
  • بهبود دهنده عملکرد کلی قلب است و به جریان درست و سالم خون در بدن کمک می کند
  • برای افرادی که یرقان یا جزام دارند مفید است.

جالب است بدانید لیمو شیرین در صنایع آرایشی کاربرد دارد و از عصاره آن برای تقویت مو، درمان موخوره و شوره سر استفاده می شود همچنین برای درخشان کردن پوست، کاهش لک مناسب است.


Arezooنویسنده :

آرزو بزرگوار

درباره نویسنده : دانش آموز


منابع: ویکی پدیا | بیتوته

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *