فلفل سبز و خواص آن

فلفل سبز

همان طور که در پست های قبل با خواص بسیاری از میوه ها و سبزی ها همچون شلیل، کیوی، گیلاس و کاهو و غیره… آشنا شدیم، امروز می خواهیم با خواص و فواید فلفل سبز اشنا شویم. طبیعت فلفل سبز از نظر طب سنتی گرم و خشک است و مصرف آن بدن را در برابر بیماری ها و سرطان های مختلف مقاوم می سازد.

درباره فلفل سبز

 

فلفل سبز

 

فلفل سبز جز اصلی رژیم غذایی امریکایی ها و هندی ها است. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل کپسایسین و ویتامین هایی هم چون A، B، C، E و مواد معدنی مانند آهن، منیریم، پتاسیم می باشد پزشکان تغذیه خوردن این گیاه را توصیه می کنند چرا که مواد و ترکیباتی در آن وجود دارد که به سلامتی بدن کمک می کند. در ادامه به خواص فلفل سبز می پردازیم.

خواص فلفل سبز

طبق مطالعات انجام شده فلفل سبز خواص فراوانی دارد از جمله:

سرشار از آنتی اکسیدان است که از بدن محافظت می کند و با سرطان می جنگد.

برای فرد دیابتی بسیار مفید است و می تواند آن را در رژیم غذایی خود بگنجاند; زیرا قند خون را تنظیم می کند.

به پاک سازی روده کمک می کند و نقش موثری در ابتلا به یبوست دارد.

دارای خواص ضد التهابی است که به تسکین درد و تورم در برخی از بیماری ها مثل آرتریت، روماتوئید و… کمک می کند. این گیاه به خاطر داشتن کپساسین باعث کاهش کلسترول خون و کاهش بروز زخم معده می شود و از انعقاد خون در رگ ها جلوگیری می کند.

مصرف فلفل سبز به پیش گیری از بیماری های قلبی کمک می کند.

rjoih

از فلفل سبز می توان به عنوان مسکن استفاده کرد زیرا خوردن آن اندروفین را تحریک کرده و باعث کاهش درد می شود. این گیاه به خاطر داشتن پتاسیم، آهن و منیزیم نقش مهمی در کنترل ضربان قلب و فشار خون دارد در نتیجه به سلامت قلب کمک می کند.

فلفل سبز سرشار از ویتامین ث است حتی بیشتر از پرتقال بنابراین ایمنی بدن را افزایش می دهد.

انواع فلفل

این فلفل در دو طعم تند و شیرین یافت می شود و هم چنین رنگ های مختلفی دارد مانند : زرد،قرمز. جالب است بدانید از نظر تغذیه ای تفاوت چندانی بین فلفل تند و شیرین و فلفل با رنگ های مختلف جود ندارد; و همه این فلفل ها خواص و ویتامین های یکسانی دارد و برای سلامتی افراد مفید و موثرند.


Arezooنویسنده :

آرزو بزرگوار

درباره نویسنده : دانش آموز


 

منابع: سلامت نیوز / دکتر سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *