چگونه شوره سر را از بین ببریم؟

چگونه شوره سر را از بین ببریم؟ / ویکی ووک

شوره سر یکی از رایجترین مشکلاتی است که افراد زیادی با آن درگیر هستند و موقعی به وجود می آید که لایه پوست سر با یک لایه جدید جایگزین می شود. شوره زیاد سر باعث از دست رفتن زودرس موها می شود. برای مقابله با آن می توان از مواد طبیعی استفاده کرد که آلوئه ورا بهترین آن ها ست. ما در مطالب قبل درباره‌ی خاصیت درمانی آلوئه ورا صحبت کرده بودیم و یکی از مهمترین خاصیت آلوئه ورا این است که باعث تغذیه پوست سر و آب درمانی آن می شود و یکی از بهترین درمان ها برای سر می باشد از همین رو چندین ترکیب مفید از آلوئه ورا را که باعث از بین رفتن شوره سر می شود را در ادامه بررسی میکنیم.

راه های بین بردن شوره سر با آلوئه ورا

ژل تازه

ژل آلوئه ورا یکی از بهترین داروها برای درمان شوره سر به حساب می آید .خواص شفابخش آن در درمان شوره سر بسیار موثر است. فقط کافی است ژل را از برگ آن بگیرید و آن را روی سرتان بمالید و روز بعد بشویید.

ژل آلوئه ورا با کافور

کافور خنک کننده پوست سر است و میکروب های موجود را که باعث عفونت می شود از بین می برد. آلوئه ورا خشکی سر را رفع می کند. نصف قاشق پودرکافور را با سه قاشق غذا خوری ژل مخلوط کنید. این معجون را روی پوست سرتان بمالید و پس ازچند ساعت بشویید.

چگونه شوره سر را از بین ببریم؟ / ویکی ووک

آلوئه ورا و روغن درخت چای

ژل آلوئه ورا  خاصیت درمانی و آب رسانی دارد؛ روغن درخت چای نیز میکروب ها را از بین می برد. این روغن همچنین خاصیت ضد باکتریایی دارد که در رفع شوره سر موثر است. سه قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و حدود 30 قطره روغن درخت چای را مخلوط کنید، روی پوست سرتان بمالید و صبح روز بعد بشویید.


شاید دوست داشته باشید

هندوانههندوانه و خواص آن

این میوه یکی از بهترین میوه های فصل تابستان است و از نظر طب قدیم سرد و تر است. هندوانه حاوی ویتامین C و A و هم چنین دارای فیبر خوراکی و پتاسیم است و برای بیمارانی که مبتلا به…


آلوئه ورا با آب لیمو

خاصیت اسیدی لیمو می تواند قارچ های ایجاد کننده شوره سر را از بین ببرد. کاهش میزان PH باعث براقی مو نیز می شود.ترکیب آن با ژل آلوئه ورا به طور سریع شوره سر را از بین می برد. سه قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا را با دو قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط   کنید و به مو بزنید و بعد از 20 دقیقه مو را بشویید.

چگونه شوره سر را از بین ببریم؟ / ویکی ووک

آلوئه ورا و روغن چریش

این روغن مشکل پوسته پوسته شدن سر را برطرف می کند و به طور کامل عفونت های قارچی پوست سر را کاملا از بین می برد و تا اندازه زیادی خارش سر را از بین می برد. سه  قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا  را با 10 قطره روغن چریش مخلوط کنید، به سر بمالید و پس از چند ساعت ، موها را بشویید.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *