روغن های مفید برای کاهش وزن کدامند؟

روغن های مفید برای کاهش وزن کدامند؟ / ویکی ووک

ما در مطالب قبل درباره‌­ی لاغری و کاهش وزن بسیار صحبت کرده‌ایم. در این مطلب می­خواهیم بررسی کنیم که کدام روغن­‌ها می­توانند باعث لاغری شوند. روغن های مفید با عطر و رایحه‌­ای که دارند قسمت­‌هایی از مغز را فعال می­کنند و در زمینه خلق و خو، کنترل استرس و هم­چنین فروکش کردن احساس گرسنگی نقش دارند. در ادامه بررسی می­کنیم که چگونه این روغن­ها باعث کاهش وزن می­شوند.

روغن های مفید برای کاهش وزن

روغن یاس

با ایجاد احساس سیری و کاهش احساس گرسنگی در فرد به کاهش وزن کمک می‌کند. چند قطره از آن را در دستمال بریزید و بافاصله زمانی قبل از مصرف غذا آن را بو کنید.

روغن گریپ ‌فروت

روغن این میوه حاوی مقدار بالایی از

است که گرسنگی را کاهش می­دهد. میزان بالای آنتی‌اکسیدان موجود در آن کمک می‌کند تا روند سوخت و ساز طبیعی بدن حفظ شود و هم­چنین تجمع سلولیت کاهش پیدا کند. چند قطره از روغن گریپ‌ فروت را با روغن نارگیل مخلوط کنید و با آن قسمتی که چربی انباشته ‌شده است ماساژ دهید تا سلولیت آب شود.

بو کردن روغن آن هم قبل از مصرف غذا، جلوی اشتها را می‌گیرد.

روغن زنجبیل

روغن زنجبیل، هضم و حرکت روده را بهبود می‌دهد. هم­چنین به کاهش انرژی کمک می‌کند و تجمع چربی در بدن را نیز پایین می‌آورد. ت

رکیبات فعال مانند جینجرول­‌های موجود در روغن زنجبیل نقش عمده‌ای در دفع سموم بدن دارد.

چند قطره از آن را به آب جوش اضافه کنید و قبل از غذا بخورید.

روغن لیموترش

علاوه بر کاهش اشتها، خلق‌وخو و سوخت‌وساز بدن را نیز افزایش می‌دهد و باعث جوان‌سازی عملکرد مغز می‌شود. با توجه به وجود ترکیب لیمونن، به شکستن چربی‌ها در بدن کمک می‌کند. با این روغن ناحیه­‌ای را که در آن چربی انباشته‌شده است، ماساژ دهید یا این که در وعده صبحانه چند قطره از آن را به چای خود اضافه کنید.

 

 


شاید دوست داشته باشید

سواد سلامت چیست؟ / ویکی ووکسواد سلامت چیست؟

سواد سلامت‌ مجموعه‌ای از مهارت‌های شناختی و اجتماعی است که تعیین کننده انگیزه و توانایی افراد برای به دست آوردن اطلاعات، درک و …

 


روغن دارچین

این روغن نه ‌تنها میزان قند را در بدن کنترل می‌کند، بلکه هوس مصرف شیرینی را کاهش می­دهد و از پرخوری جلوگیری می‌کند. پلی فنولز دارچین، مانع از تجمع چربی در بدن می‌شود. چند قطره از آن را به چای اضافه کنید و هر روز بخورید یا با روغن آن، قسمت انباشته از چربی را ماساژ دهید.

 

روغن های مفید برای کاهش وزن کدامند؟ / ویکی ووک

 

به امید فردایی روشن

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *