دلایل مرگ در خواب چیست؟

دلایل مرگ در خواب چیست؟ / ویکی ووک

شب به می خواب برنامه ریزی هایش را انجام می دهد اما هرگز صبح را نمی بیند!! با دیده شده است بسیار سرحال بوده سر شب اما شب خوابیده است و هرگز موفق به دیدن طلوع خورشید نشده است، اما چرا؟؟؟ چه دلیل باعث مرگ در خواب می شود، در این مطلب میخواهیم دلایل مرگ در خواب را بررسی کنیم.

دلیل مرگ در خواب

همه می دانیم که وقتی چشم‌هایمان را می بندیم، وارد حالت ناهوشیاری می شوید و برخی عملکردها در بدن به درستی انجام نمی شود و خطر این مسئله در برخی افراد بالا و ممکن است منجر به مرگ فرد در خواب شود. بخش عمده خواب همیشه به عنوان یک فعالیت مجهول در نظر گرفته می شود که بدن به خودی خود آن را انجام می دهد.اما واقعیت این است که هنگام خواب، مغز ما کاملا فعال است. اما هنوز برخی نشانه ها وجود دارد که هنوز مشخص نیست و خطرناک است.

 

دلایل مرگ در خواب چیست؟ / ویکی ووک

 

یکی از مهمترین دلایل مرگ در خواب استراحت نداشتن کافی، نداشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش نکردن است. اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث مرگ می شود. یکی از مهمترین دلایل مرگ در خواب ایست ناگهانی قلب است. ایست قلبی زمانی رخ می دهد که گره جیبی دهلیزی، یکی از گره های قلب که اساسا ضربان ساز طبیعی بدن است، دچار مشکل شود.  به عبارت دیگر این شرایط زمانی رخ می دهد که سیستم های الکتریکی قلب به درستی کار نمی کنند. گاهی اوقات این مشکل طی چند دقیقه اول باعث مرگ می شود. ایست قلبی باعث می شودجریان خون را در مغز کاهش یابد و مهم ترین و شاید خطرناک ترین بخش مسئله این است که این مشکل نه تنها در خواب اتفاق می افتد بلکه در بسیاری از موارد قبل از وقوع، هیچ نشانه ای ندارد.


شاید دوست داشته باشید

لازانیا گوشت و قارچ لازانیا گوشت و قارچ را چگونه درست کنیم؟

از لازانیا گوشت و قارچ معمولا به عنوان شام یا پیش غذا استفاده می کنند. این نوع از لازانیا بسیار معروف است و خیلی راحت آماده می شود…

 


یکی دیگر از دلایل مرگ در خواب استنشاق گاز مونوکسید کربن است. این گاز از خودرو های در حال کار، اجاق گاز، کوره، شومینه و غیره منتشر می شود.  تنفس مقدار معینی از این گاز در یک محیط کوچک، منجر به مرگ می شود. اگر فرد قربانی بیدار باشد، علایمی مانند سرگیجه، ضعف، سردرد یا حالت تهوع را تجربه خواهد کرد.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *