جوش های سر سیاه را چگونه از بین ببریم؟

جوش های سر سیاه

جوش های سر سیاه، در پی تولید چربی زیاد و انباشت سلول های مرده پوست شکل می گیرد. جوش های سر سیاه به طور معمول درمنطقه T صورت (پیشانی، بینی و چانه) و گونه ها ظاهر می شود. پیدایش جوش های سر سیاه در افرادی که دچار عدم تعادل هورمونی هستند شایع است. در بسیاری ازموارد، دانه های سرسیاه در پی استفاده روزانه از لوازم آرایشی تشکیل می شود. مواد آرایشی به طور معمول رسوبات شیمیایی را روی سطح پوست باقی می گذارد. در مطالب قبل از بهترین لایه بردار های پوست صحبت کردیم در این مطلب میخواهیم روش هایی برای خلاص شدن از جوش های سر سیاه را بررسی کنیم.

طریقه ی از بین بردن جوش های سر سیاه

 

جوش های سر سیاه

 

استفاده از ماسک شیر و ژلاتین یک روش درمان طبیعی است.

این ماسک به از بین بردن جوش های سر سیاه و سلول های مرده پوست کمک می کند. ماسک شیروژلاتین، فعالیت غدد عرق را متعادل می کند که  عاملی کلیدی در کاهش تولید عرق محسوب می شود. این ماسک حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست که برای پوست بسیار مفید است. این ماسک می تواند ازپدیدار شدن زودرس چین و چروک پوست و مشکلات پوستی، مانند آکنه، پیشگیری کند.

فواید ژلاتین در از بین بردن جوش های سر سیاه

 

جوش های سر سیاه

 

ژلاتین یک ماده طبیعی است که به طور معمول در پخت و پز به عنوان پایه ای برای دسر و قوام بخشیدن به برخی غذاها، از آن استفاده می شود. ژلاتین به واسطه میزان بالای مواد مغذی ضروری، به ویژه پروتئین ها، شناخته شده است و فواید بسیاری دارد. ژلاتین برای پوست انسان نیز خوب است. این ماده از فرایند بازسازی و بازتولید پوست پشتیبانی می کند. افزون بر این، ژلاتین به حفظ سطوح کلاژن پوست کمک و از بروز نشانه های پیری زودرس پیشگیری می کند. این ماده بدون ایجاد مشکل به پوست می چسبد و به طور همزمان به از بین بردن دانه های سر سیاه کمک می کند.

فواید شیر در از بین بردن جوش های سر سیاه

استفاده منظم از شیر روی پوست صورت، به حفظ تعادل pH پوست کمک می کند.

افزون براین، شیر میزان تولید چربی و تجمع سلول های مرده پوست را کاهش می دهد. شیر سرشار از اسید لاکتیک، ویتامین ها و مواد معدنی است که به روند ترمیم سلولی کمک می کند. افزون بر این، شیر منافذ مسدود را پاک سازی می کند.

طریقه ی درست کردن ماسک شیر و ژلاتین برای از بین بردن جوش های سر سیاه

 

جوش های سر سیاه

 

از ماسک شیر و ژلاتین روی هر نوع پوستی می توان استفاده کرد، زیرا تغییری در pH ایجاد نمی کند یا موجب خشکی بیش از اندازه نمی شود.

  • دو قاشق غذاخوری ژلاتین بدون عطر و طعم
  • چهار قاشق غذاخوری شیر
  • ژلاتین را داخل ظرفی  بریزید و شیر را به آن اضافه و ترکیب کنید.
  • این ترکیب را درون مایکروویو یا به  هر شیوه دیگری به مدت 10 تا 15 ثانیه گرم کنید.
  • پس از آن، اطمینان حاصل کنید که این ترکیب برای استفاده به اندازه کافی خنک شده است.

روش مصرف ماسک شیر و ژلاتین برای از بین بردن جوش های سر سیاه

اگر صورت خود را آرایش کرده اید، ابتدا آن را پاک کنید. صورت خود را با آب گرم و یک صابون خنثی بشویید. سپس، ماسک را روی تمام صورت خود بمالید. روی قسمت هایی که دانه های سر سیاه وجود دارد، بیشتر تمرکز کنید. اجازه دهید ماسک به مدت 40 دقیقه خشک شود، سپس آن را از روی صورت خود بردارید. از لبه ها شروع و به سمت داخل حرکت کنید. می توانید سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

به امید فردایی روشن

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *