باروسما و خواص آن

باروسما و خواص آن / ویکی ووک

باروسما گیاهی از خانواده‌ی سُدابیان است و درختچه ی کوچکی است به بلندی یک تا یک و نیم متر و به نام های bucco, buku, bucho , booko معروف است. در مطالب پیش گیاهانی همچون بادرنجبویه و آناغالیس ، افسنطین، شوید، جعفری و… را مورد بررسی قرار دادیم، در این مطلب میخواهیم به خواص آسه بپردازیم.

درباره‌ی باروسما

 

باروسما و خواص آن / ویکی ووک

 

همانطور که اشاره شد درختچه‌ی کوچکی است به بلندی یک تا یک و نیم متر، برگ های آن متقابل و دندانه های ریز و منظم، روی برگ منقط می باشد که در نقطه های روی برگ اسانس روغنی آن ذخیره شده است. رنگ روی برگ ها سبز تیره و پشت برگ‌ها پوشیده از تار می باشد. گل های آن اغلب نر و ماده به رنگ سفید یا صورتی است. میوه ی آن کپسول است که دانه های سیاه و شفاف در آن قرار دارد. این گیاه بومی آفریقای جنوبی و سایر مناطق جنوب آفریقا می باشد.


شاید دوست داشته باشید

مهندسی صدا چیست؟ / ویکی ووکمهندسی صدا چیست؟

صدا (Audio) یکی از رشته هایی است که تدریس آکادمیکی وسیعی نداشته و ندارد. ایران از قدیم الایام تا کنون یکی از قطب های علمی جهان بوده است و هرساله تعداد زیادی دانشجو…

 


خواص باروسما

خواص این گیاه در برگ ها و اسانس روغنی روی برگ ها است. اگر روزی سه بار هر مرتبه یک تا دو قاشق مربا خوری از برگ های خشک آن را در یک لیوان آب جوش دم کنید و بنوشید باعث می شود که:

  • عفونت های مزمن مجاری اداری رفع شود
  • سنگ کلیه دفع شود
  • برای بیماری های آمیزشی مفید است
  • برای درمان وبا مفید است
  • آرتروز و دردهای عضلانی را درمان میکند
  • برای کاهش فشار خون مفید است
  • ناراحتی های قلبی را درمان میکند
  • و…

همچنین اگر هر صبح و ظهر و شب یک قاشق چای خوری از اسانس روغنی برگ باروسما را میل کنید بسیار مدر است.

 

باروسما و خواص آن / ویکی ووک

 

عوارض جانبی باروسما

بهتر است زنان باردار و مادران شیرده از خوردن دم کرده و یا اسانس روغنی آن بپرهیزند، و همچنین اگر در حین مصرف اختلالاتی از قبیل ناراحتی معده و اسهال رخ داد، لازم است تا مصرف آن قطع یا کم شود، و لطفا برای مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *