آلو سیاه و خواص آن

آلو سیاه

 در پست های قبل با خواص تعدادی از میوه ها و سبزیجاتی همچون توت فرنگی، سیب، کرفس، نارنگی و… آشنا شدیم. امروز می خواهیم با میوه ای تک هسته ای به نام آلو سیاه آشنا شویم. این میوه طعمی متغیراز ترش تا شیرین دارد و از خانواده هلو، شلیل و بادام می باشد.

درباره آلو سیاه

آلو سیاه تنوع زیادی دارد حدودا 2000 نوع از این میوه وجود دارد که هر کدام خاستگاه متفاوتی دارد. این میوه سرشار از ویتامین گروه B می باشد که وجود این ویتامین نقش موثری در فعالیت های سلول های مغزی و کبدی دارد هم چنین ملین است و برای مبتلایان به یبوست مفید است.در ادامه با خواص این میوه شگفت انگیز بیشتر آشنا می شویم.

آلو سیاه

خواص آلو سیاه

این میوه دارای ویتامین ث است به همین علت قابلیت جذب بالای آهن را دارد  همچنین به خاطر داشتن ویتامین ث به سالم ساختن بافت های بدن و مقاوم ساختن سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مصرف این میوه،  برای افرادی که مبتلا به پوکی استخوان هستند بسیار ضروری است و باعث ترمیم استخوان می شود.

آلو سیاه

این میوه سبب رفع:

  • سردرد
  • تب های صفراوی
  • استفراغ
  • عطش
  • خارش بدن

می شود، همچنین حرارت قلب را فرو می نشاند، آشفتگی های بدن ناشی از غلبه صفرا را آرام می کند، از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا جلو گیری می کند، از بیماری های قلب و عروق و سرطان پیشگیری می کند، باعث احساس سیری می شود در نتیجه وزن و اشتها را کنترل می کند، از ابتلا به دیابت نوع دوم پیشگیری می کند، کمک به تنظیم قند خون می کند اما افرادی که دچار سنگ کلیه، ناراحتی طحال، مشکلات حاد گوارشی و روماتیسم هستند در مصرف آلو احتیاط کنند.

نکاتی درباره ی انتخاب آلو سیاه

 

آلو سیاه

 

برای انتخاب و خرید این میوه آنهایی را انتخاب کنید که فشار کمی به آنها وارد شده باشد و پوست صافی داشته باشند.

از انتخاب آلو سیاه های سفت خودداری کنید.

آلو سیاه رسیده را می توان برای چندین روز در یخچال نگهداری کنید.

آلو سیاه نرسیده را می توان در دمای معمولی اتاق نگهداری کرد.

توجه داشته باشید آلو سیاه خیلی سریع می رسد بنابراین هر روز آنها را تست کنید که بیش از حد نرسد.


Arezooنویسنده :

آرزو بزرگوار

درباره نویسنده : دانش آموز


 

منابع: کدبانو | نمناک

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *