نحوه مراقبت از عینک چگونه است؟

نحوه مراقبت از عینک چگونه است؟ - ویکی ووک

همه افرادی که عینکی هستند می دانند که گاهی اوقات مراقبت از عینک سخت می شود. عینک مورد استفاده آنها زود به زود کثیف و یا خش می شود. هنگام خرید این وسیله معمولا فروشندگان می گویند که عینک ضد خش است اما تا امروز چنین عینکی ساخته نشده است.

امروز می خواهیم درباره چگونگی داشتن عینکی تمیز و سالم و نیز نحوه مراقبت از عینک را بیاموزیم.

نحوه مراقبت از عینک چگونه است؟ - ویکی ووک

برای سالم ماندن و مراقبت از عینک چه روش هایی وجود دارد؟

برای اینکه عینکی سالم داشته باشید به نکات زیر توجه کنید:

برای درآوردن عینک بهتراست با دوتا دست آن را بردارید؛ برداشتن عینک با یک دست آن هم بدون ملاحظه و بی پروا باعث خرابی عینک و از فرم افتادن آن می شود.

اما اگر با دو دست خود عینک را بردارید، استحکام فریم عینک بالا می رود.

برای تمیز کردن عینک خود از انجام برخی از اشتباهات دوری کنید مثلا از اسپری های تجاری که برای تمیز کردن شیشه استفاده می شود بهتر است استفاده نکنید و به جای آن از از مایع ظرفشویی استفاده کنید.

سپس با پارچه های مخصوص شیشه عینک (که معمولا هنگام خرید عینک ساز پارچه ی میکروفیبر داخل جلد آن قرار می دهد) را تمیز کنید.

توجه داشته باشید از مواد و پارچه ای که کمی سخت و زبر باشد برای تمیز کردن شیشه عینکِ خود استفاده نکنید چون سطح شیشه بسیار حساس است و روی آن خط و خش می افتد که این امر سبب می شود دید شما با مشکل رو به رو شود.

برای تمیز کردن شیشه عینکِ خود می توانید از دستمال های مرطوب مخصوص استفاده کنید که به شیشه خاصیت ضد مه می دهد (همچنین می توانید دستمالی را از قبل کمی مرطوب کنید)

توجه داشته باشید بهتر است هر روز عینک خود را حداقل یکبار تمیز کنید و گرد و غبار را بگیرید.

یک راه حل برای شستن عینک این است که عینکتان را در کاسه ای با آب گرم و صابون قرار داده و سپس خشک کنید؛ این کار مواد آرایشی و گرد و غباری که روی عینکتان قرار گرفته را از بین می برد.

نحوه مراقبت از عینک چگونه است؟ - ویکی ووک

محل نگهداری و مراقبت از عینک

سعی کنید همیشه عینکتان را جایی قرار دهید که در دید باشد.

هیچگاه آن را روی صندلی، مبل یا آشپزخانه قرار ندهید که یا کسی روی آن بشیند و یا به چیزی برخورد کند و خش شود.

عینک را از گرما و سرما دور نگه دارید مثلا در ماشین مخصوصا روی داشبور در برابر آفتاب قرار ندهید زیرا قاب آن را انعطاف پذیر و نرم تر می کند و شکل خود را از دست می دهد.

حتما از قاب عینک برای نهگداری آن استفاده کنید و مراقب فریم عینکِ خود باشید و از خم کردن یا کشیدن دسته های آن خود داری کنید.

همچنین عینک را روی پیشانی و یا روی سر خود قرار ندهید؛ با اینکار دسته ها کشیده می شوند و تناسب قاب بهم می خورد و شکل خودش را از دست می دهد.

کاربرام محترم ویکی ووک امیدوارم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد و راضی بوده باشید.

نحوه مراقبت از عینک چگونه است؟ - ویکی ووک

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *