مهمترین رویدادهای تاریخی 11 دی در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 20 دی در جهان/ ویکی ووک مهمترین رویدادهای تاریخی ۱۹ دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 دی در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 11 دی مصادف با 1 ژانویه را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 11 دی

سال ۱۵۱۵

لوئی دوازدهم، پادشاه فرانسه درگذشت.

سال۱۸۰۸

انتقال بردگان به آمریکا ممنوع شد.

سال ۱۹۲۳

نخستین فدراسیون فوتبال ترکیه تاسیس شد.

سال۱۹۱۹

جروم دیوید سالینجر نویسنده معاصر آمریکایی متولد شد. اطلاعات اندکی درباره زندگی سالینجر منتشر شده‌است، و او، با توجه به شخصیت گوشه‌گیر خود، همواره تلاش می‌کرد دیگران را به حریم زندگی‌اش راه ندهد.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 11 دی در جهان / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

چگونه دمنوش عناب درست کنیم؟ / ویکی ووکچگونه دمنوش عناب درست کنیم؟

عناب را شسته و خیس کنید سپس هسته آن را بیرون آورده و میوه خرد شده را داخل یک قوری ریخته و آب با دمای ۸۰ درجه سانتی گراد به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت…


سال ۱۹۵۸

جامعه اروپا تاسیس شد. جامعه اروپا یک اتحادیه اقتصادی-سیاسی است که از ۲۸ کشور اروپایی تشکیل شده‌است. منشأ اتحادیه اروپا به جامعه اقتصادی اروپا که در سال ۱۹۵8 با توافقنامه رم بین ۶ کشور اروپایی شکل گرفت و صرفاً یک اتحادیه اقتصادی بود بازمی‌گردد.

سال ۱۹۵۹

قیام مردم کوبا به رهبری فیدل کاسترو و بر ضد فولگنیکو باتیسته به پیروزی رسید.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 11 دی در جهان / ویکی ووک

 

سال۱۹۷۹

آمریکا و چین روابط سیاسی خود را از سر گرفتند.

سال ۱۹۸۵

توافقنامه یا پیمان شنگن در اروپا به مورد اجرا گذاشته شد.این پیمان در لوکزامبورگ از سوی بلژیک، فرانسه، آلمان غربی، هلند و لوکزامبورگ به امضا رسید. تمام کشورهای اتحادیه اروپا بجز بریتانیا و ایرلند وارد این پیمان شده‌اند. در حال حاضر ۲۶ کشور عضو این پیمان هستند. این ۲۶ کشور عبارت اند از: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس.

سال۱۹۹۳

چـکسلواکی در روندی آرام، به دو کشور جمهوری چک و اسلواکی تجزیه شد.

سال ۲۰۰۲

یورو رسما به عنوان پول رسمی ۱۲ کشور عضو اتحادیه اروپا آغاز به کار کرد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 11 دی را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *