درباره شیره انگور چه می دانید؟

انگور دارای ویتامین های A,B,C,D و املاحی مانند آهن، منیزیم، فسفر، منگنز، ید، آرسنیک، سیلیس و مقدار زیادی تانن است که از آن ماده پر خاصیتی به نام شیره انگور گرفته می شود. انگور دارای 79 درصد آب،4 درصد قندهای مختلف، املاح معدنی و مجموعه ای از عناصر و ترکیبات بسیار سودمند است.

در ایران نزدیک به 100 نوع گونه انگور کشت می شود و در بیشتر شهرهایی که انگور به مقیاس زیاد کشت می شود کمتر به صورت عادی و روزمره مصرف شده و صرفا به دلیل گرفتن شیره از انگور کشت می شوند.

درباره شیره انگور چه می دانید – ویکی ووک

انگور مناسب برای شیره انگور چگونه است؟

انگورهایی که درشت و خیلی شیرین هستند و در موقع آبیاری کمتر آب خورده و کمتر آبیاری شدند برای گرفتن شیره مفیدتر و قابل مصرف ترند.

تهیه شیره انگور هنوز هم به صورت سنتی تقریبا در همه جای ایران رواج دارد که آداب و رسوم خاص و زحمت زیادی دارد که امروزه تقریبا به محدوده خاصی از منطقه آذربایجان غربی اختصاص پیدا کرده است.

دوشاب یا همان شیره انگور به عنوان مربای سنتی در اقصی نقاط کشور تهیه شده و به مصرف می رسد که شهر ملایر در این میان از دیگر شهرهای در این زمینه معروف تر است.

در آذربایجان غربی نزدیک به 20 هزار هکتار باغ انگور وجود دارد که سالانه نزدیک به 200 هزار تن از این باغات برداشت شده و برای مصرف به کارخانه های تهیه آبمیوه و کشمش و همینطور شیره انگور وارد می شود.

این ماده بسیار پرخاصیت که از آب انگور به دست می آید طبیعتی گرم و تر دارد برای همین توصیه می شود که در فصول سرد پاییز و زمستان از آن استفاده شود.

خاصیت اصلی شیره انگور انرژی زا بودن آن است و چون بدن درزمستان و سرما نیاز بیشتری به انرژی دارد، برای همین بهترین غذا در این فصل جهت گرم کردن بدن نیز محسوب می شود.

درباره شیره انگور چه می دانید – ویکی ووک

مهم ترین خاصیت درمانی شیره انگور

مهم ترین خاصیت درمانی شیره انگور این است که باعث برطرف کردن ضعف عمومی بدن می شود؛ چون کالری بسیار بالایی داشته و انرژی زاست.

برای این منظور اگر شیره انگور را با کمی پودر بادام و شیر گاو مخلوط کنید و روزانه 2 – 3 فنجان به بیماری که دچار ضعف قوای بدنی شده است بدهید، که نیروی از دست رفته را به زودی و به سرعت به دست آورد.

کاربران محترم ویکی ووک در پست بعد با خواص و مضرات شیره انگور آشنا خواهید شد.

در صورت تمایل می توانید پست های زیر را مطالعه نمایید.

شیره درخت انجیر و خواص آن

انگور و خواص آن

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *