چگونه اضطراب در قرنطینه را کنترل کنیم؟

چگونه اضطراب در قرنطینه را کنترل کنیم؟ - ویکی ووک

در اینکه کرونا ویروس خطرناکی است شکی نیست اما مسئله ای که امروزه بیشتر از کرونا دارد انسان ها را تهدید می کند اضطراب است. شایعه های که هر روز شنیده می شود، دوری از اجتماعات و در خانه ماندن، نا مشخص بودن زمان قرنطیه و… باعث یک اضطراب همگانی شده است که بسیار خطرناکتر از کرونا می باشد. در این مطلب میخواهیم برخی نکات را برای کنترل اضطراب در قرنطینه بررسی کنیم.

برای کنترل اضطراب در قرنطینه ساختار کلی زندگی را حفظ کنید.

 

چگونه اضطراب در قرنطینه را کنترل کنیم؟ - ویکی ووک

 

محصور بودن در چهار دیواری بصورت مداوم و برنامه مشخصی نداشتن در شبانه روز احساس پوچی به انسان می دهد که این موارد باعث اضطراب در انسان می شود. برای همین پیشنهاد می شود که روال قبلی زندگی تان را در قرنطینه حفظ کنید و بیشتر از 7 الی 8 ساعت در شبانه روز نخوابید و برنامه ای برای روز های خود داشته باشید و به فعالیت های همچون مطالعه و آشپزی ، ورزش و … بپردازید.

تمرکز بر نکات مثبت زندگی می تواند به کنترل اضطراب در قرنطینه کمک کند

به مشکلاتی که برایتان  در دوران قرنطینه بوجود آمده است زیاد فکر نکنید. روی ارزش های و داشته های زندگی تا تمرکز کنید بسیاری از کارشناسان بهداشت و روان در این زمینه می گویند: تهیه فهرستی روزانه از چیزهایی که باید به خاطر وجود آن‌ها در زندگی‌تان سپاسگزار باشید، می‌تواند در شما انعطاف‌پذیری روانی ایجاد کند. این کار همچنین کمک می‌کند تمرکز روی تهدیدات و عناصر منفی زندگی که سیستم لیمبیک مغز یا سامانه عصبی احساسی تمایل به آن دارد، کاهش پیدا کند.

 

چگونه اضطراب در قرنطینه را کنترل کنیم؟ - ویکی ووک

 

همچنین  ارتباط خود را با دوستان و آشنایان از دست ندید و بصورت مجازی این ارتباط را برقرار کنید زیرا این امر از انزوای اجتماعی جلوگیری می کند و یکی از مهمترین اقدامات برای کنترل اضطراب در قرنطینه می باشد. علاوه برا این موارد ، همیشه به یاد داشته باشید که این شرایط دائمی نیست و روزی به پایان می رسد  پس بیاید از این فرصتی که بالاجبار بوجود آمده است استفاده کنیم و بیشتر با خانواده باشیم.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: cdc

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *