مهمترین رویدادهای تاریخی 8 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 8 مرداد مصادف با 30 جولای را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 8 مرداد

سال ۱۶۰۲

بعد از یک پیکار سخت، نفوذ سیاسی و استعماری هلند در جزایر اندونزی امروز که تا قبل از استقلال، هند هلند نامیده میشد آغاز گردید.

سال ۱۶۲۹

زمین لرزه ای قوی در شهر ناپولی ایتالیا، ۱۰ هزار تن را به کام مرگ فرستاد.

سال ۱۷۵۹

فرانکفورت یکی از مهمترین شهرهای پروس در قرن هجدهم میلادی در جریان جنگهای هفت ساله به تصرف نیروهای متحد روسیه و اتریش درامد.

سال ۱۷۹۸

لئوپاردی شاعر و ادیب معروف ایتالیایی در شهری به نام رکاناتی در ایالت مارش متولد شد.


شاید دوست داشته باشید

GTA VIتاریخ انتشار بازی GTA VI

یکی از مهم ‎ترین ویژگی‎ های راک ‎استار، عرضه دیر به دیر سری‎ های محبوب است. با دقتِ تمام بازی را طراحی می‎کند و می ‎سازد، مشکلات آن را بر طرف می‎کند و در نهایت (در بیشتر مواقع) بازیِ بدون مشکلی را روانه بازار می‎کند. با وجود این‎که…


سال ۱۸۱۱

یک راهب مکزیکی به نام هیدالگو که پیشوای استقلال طلبان شده بود به ضرب گلوله کشته شد.

سال ۱۹۳۲

بازیهای المپیک تابستانی در شهر لوس آنجلس آمریکا افتتاح شد.

سال ۱۹۷۱

یک هواپیمای مسافربری از نوع بوئینگ ۷۲۷ متعلق به خطوط هوایی ژاپن، با یک هواپیمای جنگی این کشور برخورد کرد که به دنبال آن ۱۶۲ تن کشته شدند.

سال ۱۹۷۷

تیم ملی جوانان بسکتبال ترکیه قهرمان اروپا شد.

سال ۱۹۹۵

چندین توافقنامه میان جمهوری استقلال طلب چچنستان و فدراسیون روسیه در گروزنی امضاء شد.

سال ۲۰۰۲

توافقنامه صلح میان کنگو و روآندا امضا شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 8 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *