بیوگرافی کوبی برایانت

بیوگرافی کوبی برایانت / ویکی ووک

کوبی برایانت بسکتبالیست بازنشسته شده و سرشناس آمریکایی در 23 اوت 1978 در فیلادلفیا آمریکا چشم به جهان هستی گشود. این بازیکن مشهور و پرافتنخار بسکتبال جهان، ورزش حرفه ای خود را در لس آنجلس لیکرز در لیگ بسکتبال NBA  گذارند و با این تیم افتخارات فردی و باشگاهی بسیاری را کسب کرده است. کوبی برایانت یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ ان بی ای محسوب می شود که همواره برای یک باشگاه بازی کرده که در ادامه بیشتر به زندگی نامه و افتخارات این ستاره سابق بسکتبال خواهیم پرداخت.

کوبی برایانت در دوران کودکی

کوبی برایانت (Kobe Bean Bryant)در یک خانواده کاملا ورزشی رشد کرده و فرزند سوم جو برایانت بسکتبالیت اسبق ان بی ای و پاملا کاکس برایانت می باشد که در فیلادلفیا ایالت پنسیلوینیا کشور آمریکا متولد شده است. کوبی همراه پدرش از سه سالگی ورزش بسکتبال را شروع کرد و زمانی که او 6 ساله بود، برای ادامه فعالیت پدرش در لیگ حرفه ایی ایتالیا مجبور به ترک آمریکا شدند و به شهر ریتی ایتالیا مهاجرت کردند. کوبی با زندگی جدید کاملا عادت کرده و زبان ایتالیایی را به خوبی فرا گرفته بود.

کوبی از دوران کودکی تیم محبوبش را انتخاب کرده بود و همیشه آرزوی بازی کردن در لس آنجلس لیکرز را داشت. آنها بعداز بازنشتگی جو برایانت از بسکتبال در سال 1991 به زاگادهشان برگشتند.

 

بیوگرافی کوبی برایانت / ویکی ووک

 

آغاز ورزش حرفه ایی کوبی برایانت

کوبی در تیم دبیرستان لور مریان فیلادلفیا حسابی درخشان ظاهر شد و با افتخارات فراوانی دوران دبیرستان خود را به پایان رساند که یکی از این افتخارات بهترین بازیکن رقابت های دبیرستانی و جایزه ی آل امریکن مک دونالدز بود. مربی سال دوم تیم دبیرستان مریان، جو برایانت پدر کوبی برعهده گرفت که این اتفاق باعث شکوفا شدن و پیشرفت قابل توجه کوبی در بسکتبال شد. با اینکه کوبی معدل نسبتا خوبی برای ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های خوب آمریکا داشت، تصمیم گرفت ورزش حرفه ایی را دنبال کند و به لیگ حرفه ایی بسکتبال NBA وارد شود.

کوبی برایانت در باشگاه لس آنجلس لیکرز

برایانت با توجه به استعداد ذاتی که داشت خیلی زود با تیم های شارلوت و لیکرز بعنوان یک دبیرستانی به توافق رسید، اما مدیر برنامه های وقت کوبی کارهای انتقال این بازیکن جوان و آینده دار را به لیکرز انجام داد و سال 1996 کوبی برایانت به لس آنجلس لیکرز تیم محبوب دوران کودکی خود پیوست.

 

بیوگرافی کوبی برایانت / ویکی ووک

 

کوبی با دستان کشیده و تکنیک نابش در اولین بازی خود برای تیم دوم لیکرز توانست 25 امتیاز را کسب کند که عملکرد فوق العاده اش باعث شگفتی مربی وقت لیکرز یعنی دل هریس شد. در ادامه و با گذر زمان کوبی خود را بعنوان یک پدیده مطرح کرد و به تیم اول لیکرز راه یافت و به عنوان جوان ترین بازیکن تاریخ ان بی ای معرفی شد. همبازی شدن با یکی از بزرگان بسکتبال دنیا یعنی شکیل انیل خیلی در پیشرفت این جوان آینده دار تاثیر گذار بود و او با پیروزی در مسابقات اسلم دانک سال 1997 بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

فصل دوم کوبی خیلی بهتر آغاز شد و این بازیکن با حرکات انفجاری و پرتاب های حساس زیبا به چهره تاثیر گذار تیمش تبدیل شده بود که در پایان همین فصل بعنوان جوان ترین بازیکن مسابقات آل استار به تیم ستارگان بسکتبال پیوست. همه چیز در لیکرز عادی پیش می رفت و کوبی هر روز درخشان تر از روز قبل به میادن پا می گذاشت تا اینکه فیل جکسن بعنوان سرمربی جدید لیکرزی ها معرفی شد. این تیم با رهبری فیل جکسون چهره تیمی متحول شده به خود  گرفتند و با زوج مخوف و غیرقابل مهار شکیل انیل و کوبی برایانت اونها برای سه سال پیاپی و در بین سال های 2000 تا 2002 عنوان قهرمانی رقابت های بسکتبال NBA را از آن خودشان کردند.

 

بیوگرافی کوبی برایانت / ویکی ووک

 

مامبای سیاه (اسم مستعار) به درخشش خود در لیگ بسکتبال آمریکا و تیم لیکرز ادامه می داد و مصدومیت های گاه و بی گاهش اجازه درخشش بیشتر را به وی نمی داد. در سال 2005 شکیل اونیل به میامی هیت پیوست و فیل جکسون بعداز باخت فینال امسال به رقیبی سرسخت یعنی دیترویت پیستونز از سمت خودش برکنار شد و تیم لیکرز با ورودی های جدید کاملا متحول شد و تا سال 2007 و 2008 به هیچ توفیقی دست نیافتند.

اما در فصل 2008 کوبی برایانت در ناحیه انگشت کوچک شکستگی شدیدی را داشت که به درخواست خود کوبی عمل دستش را تا پایان فصل به تعویق انداخت و در تمامی 82 بازی لیکرز شرکت کرد و در پایان اولین عنوان بهترین بازیکنی فصل را هم از آن خودش کرد و در اولین فینال بدون شکیل اونیل آنها مقابل رقیب دیرینه بوستون سلتیکس باختند نائب قهرمان شدند.

او به افتخار آفرینی خود ادامه و سرانجام با کوله باری از افتخار که در ادامه اشاره می شود در 12 آوریل سال 2016 ازدنیای ورزش حرفه ایی خداحافظی کرد. مامبای سیاه در نودمین مراسم اسکار در سال 2018 موفق شد برای ایفای نقش در فیلم بسکتبال عزیز یکی از برندگان اسکار هم باشد.

 

بیوگرافی کوبی برایانت / ویکی ووک

 

افتخارات کوبی برایانت

  • 5 عنوان قهرمانی رقابت های NBA
  • 2 عنوان بهترین بازیکن فینال ها
  • جایزه با ارزش ترین بازیکن فصل 2008
  • 18 عنوان قهرمانی در مسابقات آل استار
  • 4 عنوان بهترین بازیکن مسابقات آل استار
  • 2 عنوان قهرمانی المپیک در دوره های 2008 و 2012

منبع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *