مهمترین رویدادهای تاریخی 25 فروردین در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 فروردین در جهان مهمترین رویداد های تاریخی 8 فروردین در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 25 فروردین مصادف با 14 آوریل را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 25 فروردین

سال ۱۱۱۱

امام محمد غزالی طوسی، فیلسوف و دانشمند شهیر مسلمان در طوس درگذشت. غزالی از جمله افرادی بود که به دوری مسلمین از تعقل و خردگرایی و نفی فلسفه تاثیر زیادی گذاشت.

سال ۱۸۲۸

برای اولین بار لغت نامه وبستر در زبان انگلیسی منتشر شد.

سال ۱۸۶۵

آبراهام لینکلن یکی از روسای جمهور امریکا هدف سوء قصد قرار گرفت و کشته شد.

سال ۱۸۹۴

توماس اندیسون، دستگاه “کینت اوسکوپ “را که می توان از آن به عنوان نخستین قدم در سینما نام برد در معرض نمایش عموم قرار داد.

سال ۱۹۰۰

نمایشگاه بین المللی پاریس گشوده شد.

سال ۱۹۳۱

در اسپانیا جمهوری اعلام گردید.


شاید دوست داشته باشید

زمان مسمومیت کودکان با مواد شوینده چه کنیم؟ / ویکی ووک زمان مسمومیت کودکان با مواد شوینده چه کنیم؟

کودکان دو تا چهار ساله همیشه به سمت بسته بندی های خوش رنگ و لعاب جذب می‌شوند پس حواستان باشد که…


سال ۱۹۴۴

به دنبال وقوع یک انفجار بزرگ در بندر مومبای در هندوستان ۳۰۰تن کشته شدند.

سال ۱۹۴۵

ریچی بلکمور نوازنده گیتار، آهنگساز، موسیقیدان و پایه‌گذار گروه هایی چون دیپ پرپل و رینبو در انگلستان متولد شد.

سال ۱۹۴۶

نخستین کنگره دهقانی آذربایجانیان در تبریز که اولین کنگره دهقانی خاورمیانه است تشکیل شد. به دنبال برگزاری این کنگره که در زمان حکومت خودمختار آذربایجان تشکیل شد برای اولین بار تقسیم اراضی گسترده ای در روستاهای اذربایجان به نفع روستائیان صورت گرفت.

سال ۱۹۷۸

امیراسدالله علم نخست‏ وزیر و وزیر دربار پهلوی در یکی از بیمارستانهای آمریکا به بیماری سرطان خون چشم دار فانی را وداع کرد.

سال ۱۹۹۹

هواپیماهای جنگی ناتو به اشتباه کاروان پناهندگان البانیایی تبار را بمباران کرد که این قتل عام ۷۵ کشته بر جای گذاشت.

سال ۲۰۱۰

در ایالت شانگهای چین زمین لرزه ای به قدرت ۷.۱دهم در مقیاس ریشتر اتفاق افتاد و سبب مرگ ۶۰۰تن و زخمی شدن ۱۰۰۰۰تن دیگر شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 25 فروردین را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *